zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Luister niet teveel naar de klant

28 september 2004 - Markt- en klantgerichte organisaties presteren op veel fronten beter. Maar niet in alle opzichten. Bedrijven die willen innoveren, moeten niet teveel naar de klant luisteren, aldus een artikel in de Journal of Marketing.

Panacee


Sommige managers zien klantgerichtheid als de panacee voor alle kwalen. Luister maar naar wat de klant wil en het komt vanzelf goed. Dat is in tal van opzichten ook zo. Het kwaliteitsniveau, de service en het ima-go zijn gebaat bij een klantgerichte instelling.

Nieuwe producten
Maar als er nieuwe producten moeten worden ontwikkeld, ligt dat anders. Wie te dicht op de markt zit, kan last krijgen van blikvernauwing. De doorsnee klant is nu eenmaal niet zo vernieuwingsgezind. Vooral bij hightech producten is het beter om de wensen van de klant niet al te serieus nemen. Dat betekent overigens niet dat bedrijven waar een klimaat van klantgerichtheid heerst, niet tot innovaties in staat zijn. Vaak komen bij dit soort bedrijven nieuwe producten vandaan die op essentiële details verbeterd zijn. Juist dat soort kleinigheden kunnen voor de klant heel interessant zijn.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10