zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top 5 automerken voor zakenmensen in 2001

5 november 2001 - Volvo is het favoriete automerk onder zakenmensen. Dit blijkt uit het marktonderzoek Leasing Personenwagens 2001 dat onderzoeksbureau Heliview Marketingservice heeft uitgevoerd onder 1.000 Nederlandse bedrijven en instellingen met tien of meer werknemers.

Dit jaar is er een toename van het aantal zakelijk gereden kilometers. De gemiddelde lpg-leasebak legt in 2001 42.700 kilometer af tegen 38.600 in 2000.



Het gebruik van de zakelijk gebruikte auto is geïntensiveerd. Het lijkt er op dat de auto van de zaak niet alleen voor woon-werkverkeer en voor privé-verkeer wordt gebruikt, maar steeds vaker voor zakelijk verkeer.

Momenteel worden er bij bedrijfsvestigingen met minstens 10 werknemers in totaal 876.678 auto’s zakelijk gebruikt. In de ICT-sector heeft 91% van de werknemers een auto voor zakelijk gebruik. De industrie, de non-profitsector en de zakelijke dienstverlening blijven hierbij met 76-78% iets achter.

Net als in 2000 maakt ongeveer 39% van alle vestigingen gebruik van leasewagens. In 1999 was dit nog 47%. In totaal werden er ca. 398.000 personenwagens geleast, exclusief extreem grote wagenparken. In de industrie rijdt de directie bij bijna alle bedrijven in een auto van de zaak. Bij non-profit organisaties daarentegen, wordt door de directie met 27% nog het minst gebruik gemaakt van de auto van de zaak. De top-5 van auto’s waarin directieleden zich verplaatsen is:

1. Volvo (19%)
2. BMW (16%)
3. Mercedes Benz (14%)
4. Audi (10%)
5. Volkswagen (9%)

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10