zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten kopen steeds meer op de tast

15 september 2004 - De consument gaat steeds meer op zijn gevoel af. Vandaar dat de tastzin steeds belangrijker wordt als onderscheidende factor. Als een product goed aanvoelt of prettig in de hand ligt, kan dat bijdragen aan het succes.

Duitse bouwvakkers


De Duitse bouwvakkers waren er niet blij mee dat Veltins de vorm van zijn flesjes veranderde. Het bolvormige flesje, dat zo lekker in de hand lag, was vervangen door een gewoon pijpje. De omzet kelderde en Veltins is op zijn schreden teruggekeerd. Het toont het belang aan van de tastzin.

Reliëf in advertentie
Bij het ontwerpen van producten wordt aan dit aspect steeds meer aandacht besteed. Van scheerapparaten en auto's tot computermuizen en stofzuigers: bij het ontwerp van nieuwe producten wordt de laatste jaren niet alleen rekening gehouden met de 'look', maar ook met de 'feel'. Zelfs in de reclame rukt de tastzin op. BMW kwam begin dit jaar met advertenties waarin reliëf was aangebracht, zodat de lezer niet alleen kon kijken, maar ook voelen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10