zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Borrel na werktijd populair

12 september 2004 - Het aantal bedrijven dat een alcoholbeleid heeft, is sinds 2002 met de helft toegenomen. Circa 33 procent van de werkgevers heeft in 2004 een eigen bedrijfsalcoholbeleid (in 2002 nog 22 procent). Toch wordt na werktijd nog vaak stevig geschonken bij de baas.

Dat stelt het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) naar aanleiding van een onderzoek dat TNS-Nipo begin dit jaar uitvoerde onder 1102 werkgevers en 837 werknemers. Het instituut zegt dat bedrijven nog onvoldoende beleid hebben ontwikkeld voor bedrijfsborrels na werktijd.



Bedrijfsterrein
Uit het onderzoek blijkt dat alcoholgebruik vlak voor en tijdens werktijd laag is. Aansluitend op het werk wordt wel vaak gedronken, meestal op het bedrijfsterrein. Gemiddeld geeft 24 procent van de werkgevers aan dat er na werktijd regelmatig een borrel wordt georganiseerd. Bij middelgrote organisaties, van twintig tot 49 werknemers, is dat zelfs bij 41 procent van de werkgevers het geval. Het gebeurt vooral in de bouw, de horeca en bij de overheid. In de gezondheidszorg en de transportsector worden het minst vaak borrels na het werk georganiseerd.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10