zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Weinig bedrijven zijn écht klantgericht

7 september 2004 - De meeste bedrijven zien zichzelf als een organisatie met een portfolio aan producten, die op zoek is naar klanten. Alles is erop gericht hun producten of diensten zo efficient mogelijk te fabriceren en verkopen. Van ware klantgerichtheid is geen sprake.

Rendabele klant


Werkelijke klantgerichtheid betekent echter dat een bedrijf zichzelf ziet als een portfolio van klanten die op zoek zijn naar waarde voor hun geld. Dat meldt Marketing Week. Centraal staan niet de producten, maar klantensegmenten. Deze bedrijven bieden elke doelgroep een zo optimaal mogelijk product door hun aanbod te verfijnen. Succes is dan het verwerven van een rendabele klant. Uiteraard vergt het berekenen van de winstgevendheid van een klant een andere aanpak dan die van een product.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10