zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tips om effectief te luisteren

6 september 2004 - Volgens de Amerikaans auteur Linda Richardson heeft een verkoper meer kans om een verkoopgesprek met succes af te sluiten als hij minimaal 50 procent van de tijd luistert. In de pratijk is een verkoper echter vaak meer aan het woord dan de klant, constateert salescoach Michel Hoetmer.

Tips


In een artikel op SalesQuest geeft hij praktische tips waardoor de klant kan zien dat u aandachtig luistert.
  • U onderhoudt oogcontact.
  • U laat door u gezichtsuitdrukkingen merken dat u meeleeft en bevestigt dit ook verbaal.
  • U haakt in op wat hij zojuist heeft gezegd met aanvullende vragen om zodoende de achterliggende ideeën te ontdekken.
  • U gebruikt in uw antwoorden de taal van uw gesprekspartner.
  • U valt de ander nooit in de rede (heus dat komt vaker voor dan menig verkoper denkt!).
  • U maakt aantekeningen (daardoor kunt u zich ook beter concentreren op wat uw gesprekspartner vertelt).
En het belangrijkste van allemaal:
  • U levert maatwerkoplossingen die in lijn liggen met wat de ander heeft verteld.


Bron: SalesQuest
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10