zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klanten haten 'Kan ik u ergens mee helpen?'

1 september 2004 - De belabberde service van winkelpersoneel in Nederland is over de hele wereld beroemd. Maar klanten blijken ook helemaal geen behoefte te hebben aan behulpzaam personeel. Bijna 73 procent van het winkelend publiek heeft een hekel aan de zin 'Kan ik u ergens mee helpen?'.

Groeten


Dat blijkt uit een onderzoek van Textilia, een tijdschrift voor de modedetailhandel. Het blad vroeg tweeduizend consumenten hoe zij wensten te worden geholpen in een winkel. Meer dan de helft wil wel worden begroet bij het binnenkomen van de winkel, maar daar moet het dan ook bij blijven.

Kauwgum
Genegeerd worden is het andere uiterste. De ongeïnteresseerde, verveeld kijkende en kauwgum kauwende verkoopster doet het óók niet goed. Meer dan de helft van de ondervraagden (51,2 procent) vindt dat ze tenminste gegroet moeten worden als ze een winkel binnenstappen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10