zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Strategische beslissingen vaak op gevoel genomen

1 augustus 2004 - Leidinggevenden nemen hun beslissingen vaak op basis van intuďtie en ervaring, niet op basis van feitelijke informatie. Daarbij worden niet zelden verkeerde beslissingen genomen. Dat blijkt uit onderzoek van Business Week Research Services.

Het onderzoek is uitgevoerd onder 675 leidinggevenden in de Verenigde Staten en Europa.



Foute beslissingen
Tweederde van de ondervraagden geeft aan dat meer dan de helft van de belangrijke beslissingen die zij nemen, gebaseerd worden op gevoel. Volgens bijna alle respondenten is strategische informatie moeilijk boven water te krijgen door een overvloed aan applicaties en databases. Het blijkt dat 77 procent zich bewust is van het feit dat er verkeerde beslissingen zijn genomen, omdat er geen toegang was tot juiste en actuele gegevens.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10