zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De zeven doodzonden van merkmanagement

1 augustus 2004 - Het blad Manager Magazin heeft de zeven doodzonden van het merkmanagement op een rijtje gezet. Marketingmanagers die de volgende fouten maken kunnen er zeker van zijn dat hun merk binnen de kortste keren op de schroothoop ligt.

1. Het buikgevoel laten spreken


Zelfs het sterkste merk is niet opgewassen tegen een gebrek aan systematiek en onvoldoende rekening houden met de harde feiten.

2. Het iedereen naar de zin willen maken
Leidt tot profiel- en klantenverlies.

3. Altijd maar creatief willen zijn
De origineelste campagnes leveren wel de meeste aandacht op, maar vaak ook het minste resultaat.

4. Nieuw, nieuw, nieuw!
Door de consument steeds weer andere belevingswerelden te bieden maak je het hem onmogelijk zich te hechten aan een merk.

5. Iedereen laten 'meedenken'
Versnippering van competentie binnen de organisatie is de beste garantie voor gebrek aan overzicht, en dat doet elk merk uiteindelijk de das om.

6. Stretching tot aan het gaatje
Oftewel: een exclusief merk volledig uitmelken.

7. Vertrouwen op de kracht van 'opbrengst en kwaliteit'
Geen acht slaan op het image en gevoel dat een merk oproept bij de consument leidt het merk rechtstreeks naar de afgrond.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10