zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeers geloven niet meer in eigen vak

15 juli 2004 - Marketeers -van huis uit toch vooral rasoptimisten- zitten in een dip. Maar liefst 84 procent van de Nederlandse marketeers is het eens met de stelling dat de consument steeds meer genoeg krijgt van alle marketingkunstjes.

In de Grote Marketing Enquête 2004 van het Tijdschrift voor Marketing, uitgevoerd onder 182 marketeers door Trendbox, blijkt dat marketing een vakgebied in crisis is.



Verzet
Driekwart van de marketeers verwacht dat het maatschappelijk verzet tegen alle marketingprikkels zal toenemen. Zelfs de eigen doelgroepen van de marketeer zullen zich langzaam maar zeker afkeren van alle marketingprikkels, denkt 72 procent van de ondervraagde marketeers.
In lijn daarmee voorziet men ook meer maatschappelijk verzet tegen marketing, er is zelfs een krappe meerderheid (58 procent) te vinden voor meer regelgeving op dit gebied.

Internet en ICT uit de gratie
Uit het onderzoek blijkt verder dat internet en e-commerce volledig uit de gratie zijn bij marketingprofessionals. Werd internet in 2000 nog door 60 procent als een belangrijke uitdaging gezien, dit jaar is dat percentage verschrompeld tot achttien. Ook de relevantie van zaken als CRM, one-to-one marketing en relatiebeheer worden veel lager ingeschaald.

Rapport downloaden
Het complete rapport naar aanleiding van de enqueête staat op de internetsite van het Tijdschrift voor Marketing en is hier te downloaden.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10