zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slechts 20 procent tech-bedrijven meet marketing prestaties

1 juli 2004 - Ja, belangrijk vinden ze het wel, het meten van de marketing resultaten. Maar nee, het ook werkelijk doen, dat doen ze niet. Dat is in het kort de houding van veel marketing directeuren van Amerikaanse tech-bedrijven ten aanzien van performancemeting van marketinginspanningen.

Woorden en daden


Dat blijkt uit van CMO Council-een vereniging van marketingdirecteuren in de technologiesector- onder duizend marketingdirecteuren. 90 procent van de marketingdirecteuren hecht veel belang aan een goed performance meetsysteem, maar slechts 20 procent maakt ook daadwerkelijk gebruik van een goed meetinstrument.

Budget
Marketingdirecteuren besteden doorgaans minder dan 2 procent van hun marketingbudget aan een meet-systeem, maar 60 procent is van plan om daar de komende twee jaar meer budget voor vrij te maken. Als er gemeten wordt dan is dat meestal op het gebied van klantbehoud en loyaliteit, return on investment (ROI), de uitkomsten van een salescampagne, virale marketing en het aantal binnengekomen leads.

Imago marketingdirecteur
Het meten van marketingresultaten is goed voor het imago van de marketingdirecteuren. Hun geloofwaardigheid neemt toe naarmate het meetsysteem effectiever is.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10