zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Prijs goed instrument om klanten terug te winnen

22 juni 2004 - Het kost minder om een weggelopen klant terug te halen dan om een nieuwe te werven. Reden genoeg dus om werk te maken van 'customer winback'. De prijsstrategie is daarbij cruciaal.

Hoppers in de minderheid


Sommige klanten zijn notoir ontrouw. Ze hoppen van de een naar de ander, op zoek naar de beste aanbiedingen. En valt er elders meer voordeel te behalen, dan zijn ze meteen weg. Toch zijn deze klanten een minderheid, ook onder de 'weglopers'. Onderzoek, waarover de Journal of Marketing Research bericht, wijst uit dat het heel wat makkelijker is een deal te sluiten met iemand die klant is geweest, dan met een nieuwe prospect.

Kortstondige aanbieding
Met het juiste prijsbeleid valt hier echter aardig wat winst te behalen. Uitgangspunt moet zijn dat de klant met een aantrekkelijk voordeel wordt binnengehaald en daarna zo snel mogelijk weer een gewone prijs betaalt. Dat voorkomt dat de klant het idee krijgt dat hij ook op langere termijn voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Ongetwijfeld zullen er klanten bij zijn die zo weer vertrekken. Maar er blijven er in de meeste gevallen genoeg over om de investering lonend te maken.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10