zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consultative Selling maakt u future-proof bij disruptie

Hoe past u Consultative Selling zoal toe?

22 juli 2019 - De wens iets geweldigs te betekenen voor uw huidige en toekomstige klanten ligt aan de basis van succes. Chris Loos, partner en sales trainer bij Excellent Commerciele Training vertelt.

Consultative Selling helpt u om disruptie in uw voordeel te gebruiken en nieuwe gebieden te ontginnen.


U leert daarbij  gebruik te maken van identificeren van disruptie en netwerken. In dit artikel kijkt de auteur naar een postorderbedrijf; hoe zij met Consultative Selling nieuwe deuren hebben geopend en daarmee future-proof zijn geworden.
 
Raakt post ouderwets?
Loos: Een grote trend die de laatste decennia voor veel veranderingen heeft gezorgd is digitalisering. Het heeft veel dingen gebracht waarvan we ons nu niet meer kunnen voorstellen dat we zonder zouden moeten. Een zo’n voorbeeld is elektronisch berichten versturen. De opkomst hiervan heeft voor disruptie gezorgd, want de postbranche heeft hier negatieve gevolgen van ondervonden. De toekomst ziet er dan op het eerste gezicht weinig rooskleurig uit. Maar door gebruik te maken van Consultative Selling doet zich bij deze disruptie ook een nieuwe mogelijkheid voor."
 
Hoe helpt Consultative Selling het postbedrijf?
Loos: "De probleemschets is duidelijk. Wilt u een positieve wending geven aan disruptie, gebruik dan Consultative Selling. Want het is duidelijk: de behoefte om per post berichten te sturen is afgenomen. Zijn er op andere plekken nieuwe behoeftes ontstaan die het postbedrijf kan invullen?"
 
Wat leren wij hiervan?
Loos: "Met de opkomst van online webshops zien winkeliers hun aantal klanten in de winkel teruglopen. Veel van hen zijn overgestapt op het online shoppen. Die producten moeten verplaats worden van A naar B. En hier ligt een kans voor een postbezorgingsbedrijf. Door Consultative Selling zijn zij erachter gekomen dat er behoefte is aan pakketbezorging.
Hier kunnen we een les uit leren. Twee belangrijke vragen aan ons zijn: zien we kansen en grijpen we ze?"
 
Hoe helpt Consultative Selling met future-proof te worden?
Loos: "Om future-proof te zijn zet jue bij disruptie zaken naar u hand, door Consultative Selling te gebruiken. Wie het eerst en het best slaagt in deze missie heeft een enorme voorsprong op de concurrentie. Dit bereikt u  door deze vragen met stip op nummer één in uw agenda te zetten:
 
  • Hoe haak ik aan op digitalisering?
  • Welke trends zorgen voor disruptie in mijn branche?
  • Hoe kan ik gebruik maken van bedrijfsvreemde concepten, zoals netwerken?"
  •  
    Hoe past u Consultative Selling nog meer toe?
    Loos: "Het postbezorgingsbedrijf uit het voorbeeld speelt in op de ontstane disruptie door als bedrijf veranderingen aan te brengen. Een enigszins gewijzigde dienst stelt het bedrijf in staat beter om te gaan met dit gewijzigd toekomstbeeld. De focus ligt niet alleen bij het bedrijf, maar ook bij de klant. U speelt in op ontwikkelingen in de markt, maar ook op ontwikkelingen bij de klant. U past uw dienst aan hen aan. Veel bezorgingsbedrijven spelen met de levertijden, breng- en haalservices en meer, om zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de huidige klantbehoefte."
     
    Nog een waardevol advies

    Loos: "Uw klanten en mensen die deel uit maken van uw netwerk zeggen wie u als organisatie bent. Om met Consultative Selling deze groep zo goed mogelijk van dienst te zijn, moet u ze betrekken en leren kennen. In het verleden zijn veel bedrijven groots gebruik gaan maken van techniek. Techniek is nu de norm, gebruik daarbij de kracht van netwerken om een nieuw doel te bereiken."
     
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     'Nieuw' kabinet toont vertrouwen techkampioenen
     In organisaties met goede security-cultuur vertonen medewerkers veiliger gedrag
     Europese bedrijven moeten klimaatinspanningen verachtvoudigen om Parijs-akkoord te halen
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau
     Waarom is Consultative Selling zo inspirerend?
     De beste sales professionals zitten twee uur per dag op social media
     TAS - Verkopen in complexe omgeving
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    eBook: Verbeter in 10 stappen je e-mail marketing
    In het ebook 'Verbeter in 10 stappen je email marketing' ontdek je snel of je op de goede weg bent en waar je nog extra stappen kunt zetten. Denk aan bestandsgroei, dynamische content, A/B-testen, datakoppelingen en meer. Ben je benieuwd hoe je hierop scoort?
    Download het eBook
     
    Lees verder
    5 manieren om virtueel te netwerken
    reacties
    (Thuis)werkend Nederland staat te popelen om naar kantoor te gaan (1) 
    Één jaar corona: meerderheid werknemers ervaart voordelen thuiswerken (1) 
    Verstrikt in een web van regeltjes (1) 
    Tips voor werkende ouders (1) 
    Eén op de vijf Nederlanders vindt ziekmelden ter compensatie overuren terecht  (2) 
    Aantal loonbeslagen flexkrachten fors gestegen  (1) 
    Ruime verdubbeling aantal misdaden gepleegd met ICT, gericht op ICT (2) 
    top10
    Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen
    (Thuis)werkend Nederland staat te popelen om naar kantoor te gaan
    Één jaar corona: meerderheid werknemers ervaart voordelen thuiswerken
    Helft tech-vrouwen zag gendergelijkheid verbeteren
    Fusies, overnames en deelnemingen in de ICT-markt vinden een weg in 2020
    Cybercriminelen volgen online activiteiten werknemers op de voet
    Drie tips om de effectiviteit van uw team te meten
    Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
    Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing
    Vier process excellence-trends voor organisaties om in de gaten te houden
    meer top 10