zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

100 grootste adverteerders staan nauwelijks in zoekmachines

18 mei 2004 - Slechts 10 procent van de top 100 adverteerders in Nederland benut de mogelijkheden van het adverteren bij zoekmachines. Dat blijkt uit onderzoek van zoekmachine marketingbureau Traffic4u.

Zoektermen


Adverteren bij zoekmachines, met bijvoorbeeld Google AdWords of Overture, is de snelst groeiende vorm van online marketing op dit moment. Hierbij worden zoektermen afgekocht op basis van een veilingsysteem, waarna advertenties van bedrijven naast of boven de zoekresultaten van een zoekmachine verschijnt als er op deze termen gezocht wordt.

Onbekendheid
De reden dat het grootste gedeelte van de top 100 niet adverteert bij zoekmachines is volgens Traffic4U waarschijnlijk de onbekendheid van het relatief jonge medium. Alle bedrijven in de top 100 adverteerders, zijn actief met een website, maar zij zetten niet alle advertentiemogelijkheden in om met hun website de consumenten daadwerkelijk te bereiken.

Nivea
Een voorbeeld van een slecht vindbaar merk is Nivea. Het cosmeticabedrijf heeft een uitgebreide website met veel productinformatie. Maar op de zoektermen 'gezichtsverzorging' of 'huidverzorging' komt het in bijvoorbeeld Google niet voor.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Mark van Loon - Conversie Partners  |   | 
14-10-2011
 | 
15:00 uur
De beweringen kloppen wel een beetje. Het is mij ook meer dan eens opgevallen, zelfs eind 2011 nog. En dat is best jammer, want uit ander onderzoek blijkt dat offline marketing de AdWords resultaten ondersteunt en versterkt, waardoor er voor grote adverteerders meer rendement komt met Zoekmachine Marketing. Ze laten dus geld liggen!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10