zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De topmanager van de toekomst is bescheiden

9 mei 2004 - Werd een topman voorheen vooral geselecteerd op zijn charisma (dat vreemd genoeg invloed zou hebben op de aandelenkoers), de manager van morgen zal anders zijn. Het blijkt namelijk dat bedrijven die consistent goed presteren op de beurs, onopvallende en onbekende ceo's hebben. Daarover bericht Het Financieele Dagblad.

Level 5 leiderschap


Dergelijk leiderschap wordt ook wel 'Level-5' leiderschap genoemd: een onopvallende en teruggetrokken ceo met een sterke persoonlijke overtuiging die zijn talent in dienst stelt van de onderneming. Een combinatie van 'professionele wilskracht met persoonlijke bescheidenheid. Daarom zal de topman van de toekomst een faciliterende zijn en zal duurzaam ondernemingssucces voortvloeien uit een wisselwerking tussen identiteit, innovatie en leiderschap. Ondernemingen die continu veranderen zonder zichzelf te verliezen. Een belangrijke voorwaarde is dan wel dat bedrijven gaan voelen wie ze zijn.

Meer lezen
Gerrit Visser en Jon Jenkins schreven over level-5 leiderschap vorig jaar maart een uitgebreid artikel. Klik hier om het artikel te lezen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 
 
 
reacties
 
Harm  |   | 
28-03-2008
 | 
22:09 uur
Hmmm, dit komt rechtstreeks uit het boek ''Good to great'' van Jim Collins. Een semi-wetenschappelijk onderzoek naar de top bedrijven op de Amerikaanse beurs.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Vacaturetrend: op weg naar herstel
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
meer top 10