zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Automatisering: geen vijand, maar vriend

20 november 2018 - "Waarschijnlijk onderschrijft u dat steeds meer dagelijkse taken worden geautomatiseerd. Zelfs een oprechte luddiet kan moeilijk weerleggen dat deze ontwikkeling gaande is," stelt Vincent Calcagnile, Senior Account Director EMEA bij WhereScape.

Hoewel veel professionals de potentie van automatisering zien, vooral op het gebied van efficiëntie, springen nog niet alle organisaties aan boord. Calcagnile legt uit waarom het zinvol is om de opties te overwegen.


"Als men het heeft over automatisering komt vaak de mogelijke impact op de werkgelegenheid ter sprake. Die is er echter niet per se. In de basis is automatisering niet bedoeld om mensen te vervangen, maar om voor een verandering te zorgen in het type werk dat zij verrichten. Denk bijvoorbeeld aan automatisering van tijdrovende en inefficiënte routinematige taken. Dit zorgt ervoor dat medewerkers zich kunnen focussen op het creëren van toegevoegde waarde. En er zijn meer redenen om de sprong te wagen," aldus Calcagnile. Hij benoemt de volgende drie motieven:
 
  • Sneller resultaten door een ‘agile’ bedrijfsvoering: De accuratesse van geautomatiseerde processen zorgt ervoor dat u resources efficient en consistent kunt inzetten. Daarmee kunnen projecten efficiënter worden afgehandeld. Het grootste voordeel hiervan is dat u de time-to-value van projecten kunt verkorten en resultaten beter kunt voorspellen. Hierdoor kunt u effectiever tegemoet te komen aan veranderende bedrijfseisen en het concurrerend vermogen van uw organisatie vergroten.
  •  
     
  • Meer doen met bestaande resources: Als programmeurs minder tijd kwijt zijn aan routinematige taken kunnen ze meer tijd besteden aan het strategische aspect van de projecten waaraan zij werken. Dit komt hun betrokkenheid ten goede en zorgt ervoor dat de oplossingen optimaal aansluiten op de behoefte. Ervaring leert dat developers op deze manier productiever zijn en de organisatie maximale meerwaarde bieden.
  •  
     
  • Maximale toegevoegde waarde door procesoptimalisatie: De tijd die nodig is om data te verwerken en om te zetten in relevante inzichten kan aanzienlijk worden verkort door middel van automatisering. Daardoor kunnen de business en IT-afdeling effectiever samenwerken. Er is meer tijd om vragen te stellen over de informatiebehoefte of de verkregen inzichten. Zo kunnen afdelingen samen de meeste toegevoegde waarden bieden voor de organisatie.
  •  
    Hoe zou dat er dan uit kunnen zien? Een voorbeeld van een partij die geen kans aan zich voorbij laat schieten is Amazon. Het bedrijf maakte kort geleden bekend dat het robots gebruikt om goederen te verplaatsen binnen zijn magazijnen. Daarnaast gebruiken ze hoogstaande algoritmes om te voorspellen waar websitebezoekers naar op zoek zijn en hoeveel er in rekening moet worden gebracht. Deze algoritmes zijn in de loop der jaren voortdurend verfijnd op basis van analyses van het klantengedrag. Amazon wint hierbij door automatisering aan efficiëntie en klantervaring. Daarmee creëert de retailgigant concurrentievoordeel en kunnen andere bedrijven niet achterblijven.
    "Laat er geen misverstand over bestaan: automatisering is tot op zekere hoogte onvermijdelijk. Bedrijven staan voor de keuze om deze ontwikkeling te omarmen en ervan te profiteren of om te blijven aarzelen en het concurrerend vermogen als sneeuw voor de zon te zien verdwijnen," sluit Calcagnile af.
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Grote merken stellen Nederlandse consument teleur
     Nederlanders zijn trots op hun werk en doen vaak meer dan wordt gevraagd
     HR-beslisser ervaart te hoge werkdruk op HR-afdeling
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Drie redenen om meteen te starten met identiteits- en toegangsbeheer
     De digitale werkomgeving: zo werken de meest geavanceerde bedrijven samen
     Werkgever verwacht groei personeelsbestand door automatisering
     Security 2018: automatisering, de boardroom en GDPR
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
    Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
    Download het white paper
    Lees verder
    Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
    reacties
    Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
    Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
    Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
    Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
    Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
    25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
    Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
    top10
    De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
    Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
    Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
    'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
    Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
    Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
    Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
    Vijf tips voor veiligheidsbewustzijn
    Twee op de vijf werkenden laat zich niet verleiden door tekenbonus bij zoektocht nieuwe baan
    Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
    meer top 10