zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Accountmanagement werkt in de praktijk niet goed

27 april 2004 - Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft ze: account managers. Oftewel: één aanspreekpunt voor de klant en al zijn behoeften, zodat die niet van het ene naar het andere bedrijfsonderdeel wordt gestuurd.

Dat kan kostenbesparingen opleveren en/of de relatie met de klant ten goede komen, is de redenering. Dat klinkt mooi in theorie, maar blijkt toch minder goed te werken in de praktijk. Dat concludeert Marc Goedkoop in zijn proefschrift Corporate Account Management: het genereren van concernwaarde, waarop hij aanstaande donderdag hoopt te promoveren aan de Erasmus Universiteit.



Zelfzuchtig gedrag
Zelfzuchtig gedrag van individuele bedrijfseenheden, bijvoorbeeld wanneer account managers van afzonderlijke bedrijfseenheden met elkaar strijden om het eigenaarschap van de klantrelatie, zorgt voor miscommunicatie binnen het concern en zijn klantrelaties. Als reden noemt hij conflicterende strategieën en complexe structuren.

Verkennend onderzoek
Vanwege het relatief jonge karakter van het fenomeen corporate account management, heeft Goedkoop een verkennend onderzoek verricht, ondermeer door case studies bij zeven in Nederland gevestigde multinationals. In totaal zijn zevenenzestig relaties bestudeerd die betrekking hebben op de bancaire dienstverlening, informatie- en communicatietechnologie, en basisindustrie.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10