zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

IT'ers hebben weinig kaas gegeten van emotiemarketing

19 april 2004 - IT-organisaties maken te weinig gebruik van de bestaande kennis hoe een commerciële boodschap te verpakken. Het gebruik van emotie in marketingboodschappen van ICT-organisaties levert namelijk een hogere waardering en intentie tot aanschaf van ICT-producten op.

Maar IT-organisaties doen er nog te weinig aan.



Emoties
Vaak wordt nog steeds gekozen voor puur rationele en cognitieve benaderingen. Terwijl emoties wel degelijk iets toevoegen. Dit blijkt uit een onderzoek naar B-to-B advertenties in de ICT-branche, dat adviesgroep Communication Matters in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam heeft uitgevoerd bij 7.000 ICT-professionals. Zij waarrdeerden advertenties van grote softwarebedrijven in Nederland. Zodra een advertentie hoog scoorde op een vooraf geteste emotieschaal, bleek de waardering ook significant hoger te liggen.

Meer plaatjes, minder praatjes
De onderzoekers raden de reclame-afdelingen van IT-bedrijven, vooral in de eerste fase van reclame maken, meer op de gevoelens van hun klanten te spelen. Met andere woorden: meer plaatjes, minder praatjes, meer mensen in beeld, meer humor en vooral minder techniek, ingewikkelde termen en Engelstalige afkortingen. Ook in latere fases is het belangrijk om meer te focussen op de strategeische, commerciële en sociale (in plaats van technische) gevolgen van IT-oplossingen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10