zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klanten willen een ander soort consultant op vijf gebieden

15 april 2004 - Klanten hebben wel behoefte aan consultants, maar verwachten een andere opstelling. Zo vinden klanten de expertise soms tegevallen, luisteren adviseurs slecht en verliezen ze soms hun objectiviteit.

Dat blijkt uit onderzoek van consultancyfirma Capgemini 'The voice of the Custormer'.



Vijf gebieden
Het onderzoek laat zien dat de consultancysector in aanzienlijke mate aan verandering onderhevig blijft, waarbij de verschuivingen nu vooral door de klanten worden afgedwongen. Klanten geven aan van mening te zijn dat de sector met name op vijf gebieden moet veranderen:

1. Expertise
Klanten nemen een terugval van expertise waar onder het niveau van de senior consultant.

2. Communicatie
Klanten hebben de indruk dat consultants meer bezig zijn met vertellen dan met luisteren, en dat dat te maken heeft met een neiging om voorgekookte oplossingen naar voren te brengen.

3. Objectiviteit
Klanten hechten waarde aan het vermogen van een consultant om met een objectieve blik de zaken te bekijken, maar het gebeurt vaak dat consultants zich de cultuur van de klant eigen maken en zo hun objectiviteit verliezen.

4. Realiteitszin
Klanten willen oplossingen die realiseerbaar zijn, terwijl aanbevelingen vaak te optimistisch of complex zijn.

5. Doelen
Kklanten zijn gericht op waarde, consultants op winst.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
 Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
 Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Papieren data vaak vergeten bij nieuwe privacywet
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
Waardering draagt in grote mate bij aan bevlogenheid onder verpleegkundigen
Vijf tips om de juiste cloudprovider te vinden
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
meer top 10
vacatures
meer vacatures