zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Falende IT verhoogt koffieconsumptie

4 mei 2018 - Een derde van de Nederlandse werknemers (36 procent) haalt koffie wanneer IT-applicaties (zoals Office365 programma’s) problemen vertonen. ‘Koffie halen’ komt als populairste actie uit de bus, na eigen pogingen om het probleem op te lossen.

Meer dan de helft (53 procent) gaat namelijk eerst zelf troubleshooten, zoals het opnieuw opstarten van de computer of het draaien van updates. Dit blijkt uit onderzoek van Ymor onder 1.000 Nederlanders.


 
Wat doet Nederland als de IT hapert?
In de top vijf acties van Nederlanders bij haperende IT, staat na het zelf troubleshooten en koffie halen op nummer drie ‘klagen bij de IT-afdeling’ (26 procent). Ook ‘kletsen met collega’s’ is een veel gekozen optie (24 procent) en vijftien procent gaat zuchten, steunen en hopen dat het van korte duur is. Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen eerder overgaan op ‘zuchten en steunen’ (twintig procent) dan mannen (twaalf procent).
 
Wat zijn de grootste ergernissen?
De respondenten zijn ook gevraagd naar hun grootste ergernissen als het gaat om niet goed werkende IT. De twee grootste ergernissen zijn de verloren tijd door traagheid en downtime (49 procent) en dat het lang duurt voordat problemen zijn opgelost (33 procent). De derde ergernis is een slechte ondersteuning en bereikbaarheid van de IT-supportafdeling (25 procent). Met zeventien procent vormen zuchtende en steunende collega’s ook een flinke irritatiefactor.
Jeffrey Braam, Managing Director van Ymor: "Veel werknemers zijn voor hun dagelijkse werkzaamheden afhankelijk van Office365 programma’s zoals Outlook, OneDrive en SharePoint. Een optimale werking zorgt voor een hoge productiviteit, maar ook voor medewerkerstevredenheid. Voor bedrijven is het daarom extra belangrijk dat problemen al gesignaleerd worden nog voordat ze impact hebben op gebruikers. En uiteraard dienen ze zo snel mogelijk opgelost te worden. Door inzicht te creëren in de gehele applicatieketen, in plaats van alleen in losse componenten, wordt direct duidelijk waar het probleem zich bevindt en wie verantwoordelijk is. Ook voor Office365 is dit dus belangrijk, om voorgenoemde ergernissen, onnodige kosten en natuurlijk overmatig koffiegebruik, te voorkomen!"

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Dreigingen in de financiële wereld: Hacktivisme
 De jacht op talent: wat kandidaten in Europa verwachten
 Vijf technologische ontwikkelingen en hun impact op het merk
 

Gerelateerde nieuwsitems

 ICT-infrastructuur bij 85 procent bedrijven niet up-to-date
 Falende ICT zorgt voor kritieke situaties in de zorg
 Nederlander heeft moeite met afstand nemen van technologie
 Grote IT-storingen: slechts bij drie procent is hardware de oorzaak
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Freshback Media krijgt een nieuwe partner
reacties
Aandacht: het nieuwe geld (1) 
Recordaantal buitenlandse bedrijven vestigen zich in Amsterdam (1) 
Organisaties die actief bezig zijn met duurzaamheid winnen terrein (1) 
Wat is de impact van Brexit op de tech industrie? (3) 
Toeslag voor kinderopvang drastisch gewijzigd (4) 
Werknemer wil werk dat bijdraagt aan ‘een groter geheel’ (1) 
30 jaar e-mail. Zo voorkomt u misverstanden.  (7) 
top10
Vier redenen waarom koffie op de werkvloer onmisbaar is
Vier op de tien werknemers vragen werkgever hulp bij checken loonstrook
Meerderheid consumenten stopt organisatie in de ban bij datalek
Manager verlaat familiebedrijf bij overname externe partij
Aandacht: het nieuwe geld
Bespaar duizenden euro’s door milieuvriendelijk te printen
Kwart werknemers heeft nog geen AVG-bedrijfsbeleid ontvangen
Samenwerking tussen cybercriminelen verhoogt aantal dreigingen
Vier tips om Android te gebruiken in uw organisatie
Elf verrassende tips voor onmetelijke creativiteit
meer top 10