zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Falende IT verhoogt koffieconsumptie

4 mei 2018 - Een derde van de Nederlandse werknemers (36 procent) haalt koffie wanneer IT-applicaties (zoals Office365 programma’s) problemen vertonen. ‘Koffie halen’ komt als populairste actie uit de bus, na eigen pogingen om het probleem op te lossen.

Meer dan de helft (53 procent) gaat namelijk eerst zelf troubleshooten, zoals het opnieuw opstarten van de computer of het draaien van updates. Dit blijkt uit onderzoek van Ymor onder 1.000 Nederlanders.


 
Wat doet Nederland als de IT hapert?
In de top vijf acties van Nederlanders bij haperende IT, staat na het zelf troubleshooten en koffie halen op nummer drie ‘klagen bij de IT-afdeling’ (26 procent). Ook ‘kletsen met collega’s’ is een veel gekozen optie (24 procent) en vijftien procent gaat zuchten, steunen en hopen dat het van korte duur is. Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen eerder overgaan op ‘zuchten en steunen’ (twintig procent) dan mannen (twaalf procent).
 
Wat zijn de grootste ergernissen?
De respondenten zijn ook gevraagd naar hun grootste ergernissen als het gaat om niet goed werkende IT. De twee grootste ergernissen zijn de verloren tijd door traagheid en downtime (49 procent) en dat het lang duurt voordat problemen zijn opgelost (33 procent). De derde ergernis is een slechte ondersteuning en bereikbaarheid van de IT-supportafdeling (25 procent). Met zeventien procent vormen zuchtende en steunende collega’s ook een flinke irritatiefactor.
Jeffrey Braam, Managing Director van Ymor: "Veel werknemers zijn voor hun dagelijkse werkzaamheden afhankelijk van Office365 programma’s zoals Outlook, OneDrive en SharePoint. Een optimale werking zorgt voor een hoge productiviteit, maar ook voor medewerkerstevredenheid. Voor bedrijven is het daarom extra belangrijk dat problemen al gesignaleerd worden nog voordat ze impact hebben op gebruikers. En uiteraard dienen ze zo snel mogelijk opgelost te worden. Door inzicht te creëren in de gehele applicatieketen, in plaats van alleen in losse componenten, wordt direct duidelijk waar het probleem zich bevindt en wie verantwoordelijk is. Ook voor Office365 is dit dus belangrijk, om voorgenoemde ergernissen, onnodige kosten en natuurlijk overmatig koffiegebruik, te voorkomen!"

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 ICT-infrastructuur bij 85 procent bedrijven niet up-to-date
 Falende ICT zorgt voor kritieke situaties in de zorg
 Nederlander heeft moeite met afstand nemen van technologie
 Grote IT-storingen: slechts bij drie procent is hardware de oorzaak
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10