zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedank de klant ook als hij niks koopt

14 april 2004 - Het klinkt een beetje raar, maar bedank uw klant ook wanneer u de order niet heeft gekregen. Dat schrijft Michel Hoetmer in zijn wekelijkse Een minuut tip op www.salesquest.nl.

Zo neemt u het schuldgevoel bij de inkoper weg, die meestal meerdere offertes moet opvragen.



Plicht
Op veel inkopers rust tegenwoordig de plicht bij meerdere bedrijven offertes te vragen. En in sommige gevallen levert dat heel veel werk op. Zowel voor de inkoper als de verkoper. Soms voelt de inkoper zich hierover schuldig. Want hij is zich er van bewust dat u veel moeite voor hem heeft gedaan. Zonder enig resultaat. Vanwege dit schuldgevoel slaat hij u de volgende keer wellicht over.

De lucht klaren
Overgeslagen worden is het laatste dat u wilt. Dus moet u er voor zorgen dat de klant ook de volgende keer weer naar u toekomt. Dat kan met een eenvoudig bedankbriefje, waarvan Hoetmer op zijn site een voorbeeld geeft. Met zo'n bedankbriefje houdt u de deur open voor een volgende keer. Bovendien laat u merken een sportieve verliezer te zijn.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10