zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wet- en regelgeving en bedrijfsgroei meest bepalend voor IT-investeringen

20 april 2018 - De drie bedrijfsinitiatieven die in 2018 het meest bepalend zijn voor IT-investeringen zijn wet- en regelgeving (zestien procent), bedrijfsgroei (zestien procent) en optimaliseren van de klantervaring (dertien procent). In 2017 stond het veranderen van bestaande bedrijfsprocessen nog bovenaan met 28 procent.

CIO’s (Chief Information Officers) maken bedrijfsinnovatie komend jaar een persoonlijke topprioriteit. Dit blijkt uit onderzoek van Computer Futures onder tweehonderd CIO’s in Europa uit verschillende branches.



Klant centraal op de IT-afdeling
Het aantrekken, converteren en behouden van klanten wordt steeds belangrijker binnen organisaties. Er is een beweging gaande naar een IT-afdeling waar de klant het uitgangspunt vormt; hij wordt bepalender voor IT-activiteiten en -investeringen. Ook bedrijfsgroei is van groeiend belang voor IT-investeringen. In 2017 was dit voor negen procent het geval tegenover zestien procent in 2018. Opvallend is dat slechts voor een kleine drie procent van de organisaties het vergroten van winst bepalend is voor IT-investeringen.

Bedrijfsinnovatie topprioriteit voor CIO’s
Het stimuleren van bedrijfsinnovatie krijgt de hoogste prioriteit van CIO’s. Ook het stroomlijnen van IT-initiatieven met de bedrijfsdoelen staat bij het grootste deel van de CIO’s hoog op de agenda. Cybersecurity staat op de derde plaats, een forse stijging ten opzichte van vorig jaar. Toen was dit namelijk nog een van de laagste drie prioriteiten.
Albert van Reenen, Managing Director bij Computer Futures: "Cybersecurity wint terrein als bepalende factor voor IT-investeringen. Dit heeft mede te maken met de GDPR-regulering. Databescherming en -monitoring moeten naar het hoogste niveau worden getild. Naast security wordt ook de klant steeds belangrijker voor de IT-afdeling. Gartner voorspelde al dat in 2018 meer dan 50 procent van de bedrijven zich zal bezighouden met het optimaliseren van de klantbeleving. Die optimalisatie is al even gaande, en dit bereikt nu ook de IT-afdeling."

Rapport: De toekomst van de IT-afdeling
In het rapport ‘De toekomst van de IT-afdeling’ schetst Computer Futures een beeld van de belangrijkste ontwikkelingen in de IT-sector.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Administratieve, logistieke en sales banen meest populair onder werkzoekenden
 Klanttevredenheid op hoger level met ISO 10000-serie
 Vijf manieren om data-downtime te voorkomen tijdens de vakantie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Development fors groeiende IT-discipline voor zowel professional als organisatie
 Uitgaven IT-beveiliging 2018 drastisch hoger dan 2017
 Hoe de juiste IT-infrastructuur helpt bij het aantrekken van personeel
 Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10