zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gebruikt u wel de juiste cijfers in uw prijzen?

8 april 2004 - Cijfers zijn meer dan een louter kwantitatief gegeven, vaak stralen ze een specifieke psychologische betekenis uit. Doordat bepaalde cijfers in onze godsdienst, mythologische geschriften en folklore vaak terugkomen met een specifieke betekenis (zoals mannelijkheid - vrouwelijkheid, vriendschap - vijandigheid, macht - onderdrukking) zijn ze in staat om een extra psychologische meerwaarde uit te stralen.

Hier kunt u in de praktijk handig gebruik van maken en aan uw communicatie en prijsstelling een extra dimensie meegeven. De psychologen Knapp en Chen gingen na waarmee bepaalde cijfers zoal geassocieerd worden. Hierover bericht Tips & advies verkoop op de website van SalesQuest.



Geluks- en ongeluksgetallen
Het cijfer 3 wordt verbonden met ongeluk en het cijfer 7 is het grote gelukscijfer. Vermijd dus zoveel mogelijk het cijfer 3 in uw prijzen. In een recente Amerikaanse studie naar de juiste prijsstelling werd eenzelfde product met verschillende prijzen getest. Wat bleek? De prijzen die het meest verkochten, waren $ 495,- (49 procent) en
$ 295,- (34 procent). De prijs van $ 395,- verkocht het minst (17 procent). Ook bleek dat met het cijfer 7 in $ 9,97 10 procent meer verkocht werd dan met $ 9,98 of $ 9,96.

Mannelijke en vrouwelijke cijfers
Kleine cijfers stralen over het algemeen eenvoud uit en grote cijfers mannelijkheid en complexiteit. Even cijfers (met name het cijfer 2) stralen meer vrouwelijkheid en gemak uit, terwijl oneven cijfers kracht en geluk uitstralen. Als u zich richt op het stoere mannensegment gebruikt u dus het beste grote en oneven cijfers in uw communicatie. En mikt u op vrouwen, dan gebruikt u beter kleinere, even cijfers. Ook is gebleken dat het cijfer 8 iets van 'macht' heeft. Gebruik dat dus als u krachtig wilt overkomen, bijvoorbeeld 'De 8 dolle dagen', 'SMS naar 888' of 'Open van 8 tot 8!'


Bron: SalesQuest
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10