zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verkopers verdoen 90 procent van hun tijd

8 april 2004 - Salesmanagers en –medewerkers besteden maar 10 procent van hun werktijd aan daadwerkelijke sales, blijkt uit onderzoek van het Britse Proudfoot Consulting.

Dit kost ondernemingen omzet en marktaandeel.



Niet efficiënt
Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat als salesmensen zich bezighouden met actief verkopen, ze maar half zo efficiënt zijn als zou moeten. Proudfoot stelt dat salesmensen in het bijzonder zwak zijn op twee gebieden: het stellen van de juiste vragen om de wensen van de klant te achterhalen en de deal binnenhalen.

Papierwerk
Oorzaak van de beperkte 'sales'-tijd komt omdat salesmensen verdrinken in papierwerk en klantenservice-issues. Zeker in onder andere de logistieke sector zijn ze steeds meer tijd kwijt aan klantenproblemen in plaats van sales.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10