zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Pure' internetbedrijven hebben lage overlevingskans

29 maart 2004 - Bedrijven die alleen op internet actief zijn en niet daarbuiten (de zogenaamde 'pure players') hebben een elf keer zo kleine kans om te overleven dan bedrijven met offline activiteiten (de zogenaamde 'clicks-and-mortarsites').

Dat blijkt uit onderzoek van Stephen Chen van de Australian National University.



Strategisch voordeel
Online firma's die deel uitmaken van een (offline) groep hebben vaak een strategisch voordeel ten opzichte van pure internetfirma's zonder back-up in de vorm van een gevestigd merk, sterke klanten- en leveranciersrelaties, know-how, logistieke infrastructuren, cash enzovoort. Het succes van internetsites blijkt niet of nauwelijks samen te hangen met het gekozen businessmodel.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10