zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument stapt over bij slechte digitale dienstverlening

22 november 2017 - Bijna de helft van de Nederlanders (40 procent) keert hun zorgverzekeraar de rug toe als de digitale dienstverlening ondermaats is. Voor deze groep is dit een reden om dit jaar nog over te stappen.

In het verleden was deze eis aanzienlijk minder belangrijk. Nog geen twintig procent van de respondenten geeft aan dat een slechte digitale dienstverlening, bijvoorbeeld bij het afsluiten van een verzekering of het indienen van een nota, in het verleden heeft geleid tot een overstap van zorgverzekeraar. Dit blijkt uit onderzoek van Enable-U ‘De zorgsector door de bril van de patiënt’, onder 1.002 consumenten.



Ergernissen
De respondenten zijn ook gevraagd naar hoe zij de relatie met hun zorgverzekeraar waarderen. Naast een slechte digitale dienstverlening blijken er meer aspecten te zijn die leiden tot ergernissen. Zo zegt 56 procent van de consumenten dat zij niet proactief geadviseerd worden door hun zorgverzekeraar als zij over- of onderverzekerd zijn. Ook vindt bijna een derde van de consumenten (30 procent) dat hun verzekeraar niet transparant is als het gaat om de kosten van behandelingen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat meer dan de helft van de respondenten (52 procent) aangeeft wel eens verrast te worden door een onverwachte factuur. Ook stelt 30 procent dat het regelmatig voorkomt dat ze reeds bekende informatie meerdere keren moeten verstrekken aan hun zorgverzekeraar.
 
Tevredenheid
"Een goede digitale dienstverlening ligt ten grondslag aan de tevredenheid van de consument," stelt Frank Arts, CEO van Enable-U. "Zorgverzekeraars die dit niet op orde hebben, moeten snel maatregelen nemen om te voorkomen dat consumenten voor het einde van het jaar beslissen over te stappen naar een nieuwe maatschappij. Door informatie op een veilige manier digitaal deelbaar te maken zorgen zorgverzekeraars er daarnaast voor dat zij een verbeterslag kunnen maken op het gebied van transparantie en communicatie. Onverwachte facturen en het meerdere keren moeten verstrekken van dezelfde informatie kan en moet snel tot het verleden behoren."
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Samen werken aan de toekomst van werken
 Bijna driekwart van de werknemers durft zich niet ziek te melden vanwege hooikoorts
 Digitalisering zorgt in Nederland voor meer banen dan in buurlanden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Digitale dienstverlening rondom decentralisaties schiet ernstig tekort
 Nederlanders zeer trouw aan zorgpolis van de baas
 Vier tips om chatbots succesvol in te zetten
 Digitale strategie: kleine veranderingen, beter bedrijfsresultaat
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Meer Nederlanders lossen hypotheek af (1) 
Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis (1) 
Kia Stinger GTS (1) 
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
top10
Drie handige kantoorapps in 2019
De strijd tegen plastics: hoe beleggers kunnen bijdragen aan veranderingen
Miljarden in revolverende fondsen, maar verantwoording nog summier
Digital risk protection maakt preventief ingrijpen mogelijk
Meer vrouwen nodig voor de digitale vooruitgang van Nederland
Dit kunnen managers leren van gaming
Griepgolf kost dit jaar ‘slechts' 750 miljoen euro
Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis
Alles transactie Managementboek van het jaar 2019
Samen werken aan de toekomst van werken
meer top 10