zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument stapt over bij slechte digitale dienstverlening

22 november 2017 - Bijna de helft van de Nederlanders (40 procent) keert hun zorgverzekeraar de rug toe als de digitale dienstverlening ondermaats is. Voor deze groep is dit een reden om dit jaar nog over te stappen.

In het verleden was deze eis aanzienlijk minder belangrijk. Nog geen twintig procent van de respondenten geeft aan dat een slechte digitale dienstverlening, bijvoorbeeld bij het afsluiten van een verzekering of het indienen van een nota, in het verleden heeft geleid tot een overstap van zorgverzekeraar. Dit blijkt uit onderzoek van Enable-U ‘De zorgsector door de bril van de patiënt’, onder 1.002 consumenten.



Ergernissen
De respondenten zijn ook gevraagd naar hoe zij de relatie met hun zorgverzekeraar waarderen. Naast een slechte digitale dienstverlening blijken er meer aspecten te zijn die leiden tot ergernissen. Zo zegt 56 procent van de consumenten dat zij niet proactief geadviseerd worden door hun zorgverzekeraar als zij over- of onderverzekerd zijn. Ook vindt bijna een derde van de consumenten (30 procent) dat hun verzekeraar niet transparant is als het gaat om de kosten van behandelingen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat meer dan de helft van de respondenten (52 procent) aangeeft wel eens verrast te worden door een onverwachte factuur. Ook stelt 30 procent dat het regelmatig voorkomt dat ze reeds bekende informatie meerdere keren moeten verstrekken aan hun zorgverzekeraar.
 
Tevredenheid
"Een goede digitale dienstverlening ligt ten grondslag aan de tevredenheid van de consument," stelt Frank Arts, CEO van Enable-U. "Zorgverzekeraars die dit niet op orde hebben, moeten snel maatregelen nemen om te voorkomen dat consumenten voor het einde van het jaar beslissen over te stappen naar een nieuwe maatschappij. Door informatie op een veilige manier digitaal deelbaar te maken zorgen zorgverzekeraars er daarnaast voor dat zij een verbeterslag kunnen maken op het gebied van transparantie en communicatie. Onverwachte facturen en het meerdere keren moeten verstrekken van dezelfde informatie kan en moet snel tot het verleden behoren."
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
 Drie plus- en minpunten van een zakelijke prepaid creditcard
 Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Digitale dienstverlening rondom decentralisaties schiet ernstig tekort
 Nederlanders zeer trouw aan zorgpolis van de baas
 Vier tips om chatbots succesvol in te zetten
 Digitale strategie: kleine veranderingen, beter bedrijfsresultaat
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Hoe maak je geweldige onderwerpregels: 40 voorbeelden [white paper]
In dit document van Spotler vind je een verzameling van 40 succesvolle onderwerpregels. Ook geven we do's en don'ts van onderwerpregels en uitleg hoe je deze het beste kunt testen. Benieuwd?
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
Belasting en kerstpakketten: hoe zit dit precies voor de ondernemer
reacties
Marketeers besteden video steeds meer uit (1) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (1) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
Vijf eigenschappen van succesvolle CEO's (1) 
De cloud is nog ongrijpbaar voor veel senioren  (1) 
Wereldwijde faillissementen stijgen nog sneller dan verwacht (1) 
De kater na carnaval: feestvierders nemen vrije dagen op  (1) 
top10
De meest populaire werkgevers per provincie
De top tien startups waar talent wil werken
40 procent vindt zijn/haar baan niet zinvol
Marketeers besteden video steeds meer uit
CISO’s worstelen met beveiligingsbudget en minder vaardig personeel
Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever
Zorgmedewerkers zien al twee jaar geen verbetering in ICT-voorzieningen
De waarde van een post mortem onderzoek na een cyberaanval
Optimaliseer de software supply chain voor meer succes
Ruim 50 procent wil ook lid van Koningshuis als designated survivor
meer top 10