zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Het mes zetten in verliesgevende merken blijkt lastig

22 maart 2004 - Met de meeste merken wordt helemaal geen geld verdiend, zo blijkt uit onderzoek bij Procter & Gamble, Unilever en Diageo. Reden genoeg om afscheid te nemen van de verliesgevende namen.

Maar dat blijkt niet zo gemakkelijk. Van een merk ben je niet zomaar af.



80/20-regel
De 80/20-regel gaat ook voor merken op. Bij Diageo (o.a. Baileys en Smirnoff) bijvoorbeeld zorgden de acht beste merken (van de 35) voor ruim 70 procent van de winst. Bij Procter & Gamble zorgde de top-10 merken (van de 250) in de periode 1992-2002 voor meer dan 50 procent van de winst. Bij Unilever bleek ruim 90 procent van de winst afkomstig te zijn van 400 van de 1600 merken.

Boycotten
Snijden is merken is dus de moeite waard. Maar zomaar stoppen met merken is uit den boze. Loyale klanten worden boos en kunnen de andere merken gaan boycotten. En de eigen mensen raken enorm getraumatiseerd, want veel marketeers, product en brand managers verliezen botweg 'hun' merk waar ze soms al vele jaren voor gewerkt hebben.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10