zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Teveel merken en producten complex voor consumenten

10 maart 2004 - Recent Amerikaans onderzoek wijst uit dat een al te uitgebreid aanbod klanten radeloos maakt. Waardoor ze minder kopen.

Klanten die hun gevoel van oriëntatie verliezen, zo luidt de verklaring, gaan twijfelen, raken gefrustreerd en verlaten, in uiteenlopende staat van desillusie, de winkel.



Minimaal assortiment
Geen wonder dat Aldi met een minimaal assortiment (enkele honderden producten) zo goed scoort. Procter & Gamble zag een paar jaar geleden ook het licht. Het snoeide ferm in het eigen productaanbod. Lang voordat Unilever met zijn strategie kwam de 1600 merken te reduceren tot 400, haalde P&G de verschillende Boys & Girls-luiers van de schappen, om ze te vervangen door unisex luiers. Geen geneuzel meer over plasgootjes, maar gewoon Pampers aanbieden in verschillende maten.

Lastig voor marketeers
Marketeers moeten complexiteiten vermijden. Want klanten hebben daar helemaal geen tijd meer voor. Aan dit simplificeren moeten veel marketeers nog wennen, omdat het haaks lijkt te staan op het paradigma de consument zoveel mogelijk keus aan te bieden. Nu die daar horendol van blijkt te worden, keren steeds meer aanbieders op hun schreden terug.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10