zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

McDonald’s vaakst verkeerd geschreven op cv

14 augustus 2017 - Bijna 75 procent van de (ex-)werknemers van McDonald’s schrijft de naam van de fastfoodketen verkeerd op het cv.

Dit concludeert CVster die, in aanloop naar het Bijbanen Onderzoek 2017, uit ruim 60.000 online cv’s opmerkte dat deze werkgever wel érg vaak fout wordt geschreven.


 
McDonald’s vaakst fout geschreven
74,5 procent van de mensen die bij McDonald’s werkt of heeft gewerkt, maakt een schrijffout bij de notatie van de Mac op het cv. De meest voorkomende verkeerde schrijfwijze is ‘Mc Donalds’ (27,6 procent). 17,3 procent schrijft ‘Mac Donalds’. Verder schrijft 14,8 procent ‘McDonalds’ en een even groot percentage maakt er ‘macdonalds’ van.
 
Schrijffouten
"Jammer," concludeert Joost van Zielen van CVster. "Het maken van schrijffouten is menselijk en laten we eerlijk zijn, we zijn niet allemaal taalpuristen. Maar een werkgever let wel op dit soort fouten. Ook een weggelaten apostrof kan leiden tot irritatie bij een recruiter of HR-manager. Het is gewoon onnodig, juist omdat het puur door onzorgvuldigheid komt."
 
Ook Albert Heijn vaak verkeerd gespeld
Ook Albert Heijn wordt vaak fout geschreven. 16,1 procent van de (oud) werknemers van de ‘Appie’ schrijft de naam verkeerd. De meest voorkomende verkeerde schrijfwijzen zijn ‘Albertheijn’, ‘Albert Hein’, ‘Alberthein’ en ‘Ah’.
 
Beter voorkomen dan afgewezen
Schrijffouten zijn één van de meest voorkomende fouten op een cv. Enerzijds logisch. Een typefout sluipt er immers snel in, maar het gaat om de eerste indruk die je als werkzoekende maakt. Het verkeerd spellen van de naam van één of meerdere werkgevers wordt in de praktijk vaak geassocieerd met onzorgvuldigheid. "Beter voorkomen dan afgewezen is daarom ook het credo bij het opstellen van een cv," adviseert Van Zielen.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vermoeidheid en concentratieverlies door kantoortuin leidt tot verzuim
 Meer beveiligingslekken in 2019 ondanks toename security-uitgaven
 Vier tips om het vertrouwen van de klant te winnen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakelijke e-mails vol spelfouten
 Spelfouten funest voor zakelijke relatie
 Werknemer ergert zich aan jonge collega’s
 Manager hecht aan goed gespelde sollicitatiebrief
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Emotionele gezondheid wordt nog te vaak vergeten door werkgevers (1) 
'Cybersecurity moet een schoolvak worden' (1) 
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
top10
Vier HR-trends voor 2020
Diversiteit in Raad van Commissarissen neemt gestaag toe
Hoe kun je dít nu relativeren?!
Emotionele gezondheid wordt nog te vaak vergeten door werkgevers
Volop aandacht voor het menselijk kapitaal
Supply Chain 4. 0: Klantbeleving als doorslaggevende succesfactor
Toename personeelskosten leidt tot hogere zorgkosten
Vijf tips om afval te reduceren in productie
Interne datalekken grote zorg voor IT-leiders
Hoogste aantal nieuwe motorrijders sinds 2002
meer top 10