zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Voorstel voor norm over duurzaamheidskeurmerken

7 augustus 2017 - Duurzaamheidskeurmerken hebben een grote vlucht genomen. Hierdoor is bij consumenten verwarring ontstaan over de betekenis en waarde van deze keurmerken.

Binnen ISO is daarom een voorstel gedaan voor een norm voor duurzaamheidskeurmerken. Belanghebbenden kunnen hun mening geven over het voorstel.



Vertrouwen
Door ISO is al in 2007 een workshop georganiseerd over de vraag of consumenten duurzaamheidskeurmerken kunnen vertrouwen. In samenwerking met enkele fair trade organisaties is naar aanleiding daarvan een rapport opgesteld waaruit blijkt dat het voor consumenten belangrijk is kennis te hebben over wat een goed duurzaamheidskeurmerk is en dat het goed is om afspraken te maken over kenmerken van een geloofwaardig keurmerk. Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft afgelopen jaar een rapport gepubliceerd over dat het vertrouwen in keurmerken in het geding is omdat consumenten geen onderscheid meer kunnen maken tussen goede en slechte keurmerken.
Afgelopen december heeft een werkgroep binnen ISO deze discussie weer opgepakt en een aanbeveling gedaan voor het ontwikkelen van een norm voor duurzaamheidskeurmerken.

Technical Specification
Deze norm krijgt de vorm van een TS (Technical Specification). Er worden onder meer criteria opgenomen die betrekking hebben op geloofwaardigheid, helderheid, transparantie, niet misleidend, adequate informatie en traceerbaarheid. Er zal niet worden gedefinieerd wat duurzaamheid is. Met deze norm moet duidelijk worden wat een geloofwaardig duurzaamheidskeurmerk is.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Administratieve, logistieke en sales banen meest populair onder werkzoekenden
 Klanttevredenheid op hoger level met ISO 10000-serie
 Vijf manieren om data-downtime te voorkomen tijdens de vakantie
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10