zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten besteden ruim miljard euro op internet

9 maart 2004 - Het afgelopen jaar steeg het aantal online kopers in Nederland vergeleken met 2002 met 15 procent naar 3,4 miljoen. De totale omzet van de aankopen op internet kwam mede daardoor uit op 1,24 miljard euro, een toename van 32 procent.

Het is voor het eerst dat de omzet boven het miljard ligt.


Dat blijkt uit cijfers van Blauw Research en Thuiswinkel.org die maandag zijn gepubliceerd.

Breedband
Gemiddeld gaf een consument afgelopen jaar 364 euro uit tegenover 318 euro een jaar eerder. De opkomst van breedbandinternet stimuleerde de online aankopen. Aangezien consumenten steeds langer en sneller op het internet zijn, wordt het eenvoudiger en gemakkelijker artikelen te kopen, stellen de onderzoekers.

Reizen
Nederlanders gaven het meeste geld uit aan reizen. De online omzet hiervan bedroeg 520 miljoen euro, een stijging van 42 procent. Andere populaire artikelen zijn dvd's en kleding. Nog steeds is er een sterke stijging van onder meer het online bestellen van kaartjes voor concerten of de bioscoop. Ook producten voor huis en tuin zijn in trek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10