zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verzekeraar beloont inbraakpreventie

28 juli 2017 - Ruim de helft van verzekeraars die een inboedelverzekering aanbiedt, beloont consumenten die hun woning goed beveiligd hebben. Dit blijkt uit onderzoek van het Inboedelverzekering Informatie Centrum (I.I.C.).

Het informatieplatform voor de inboedelverzekering onderzocht de polisvoorwaarden van 34 verzekeraars. De gemiddelde korting die wordt gegeven is 13,3 procent.


Woningeigenaren zijn verplicht een woonverzekering (voor de opstal) af te sluiten bij aankoop van een woning. Hier gaat doorgaans ook een inboedelverzekering mee gepaard.
 
Lagere premie bij betere beveiliging
Woonconsumenten die hun woning goed hebben beveiligd, krijgen van 58,8 procent van de inboedelverzekeraars; korting op de inboedelverzekering. De gemiddelde korting van deze verzekeraars is 13,3 procent. Volgens analyses van het NIBUD, kost een uitgebreide inboedelverzekering voor een tussenwoning gemiddeld tussen 10,00 en 16,50 euro per maand. Kortingen kunnen oplopen tot twintig procent, waardoor consumenten zomaar 40 euro per jaar kunnen besparen, en tegelijkertijd beter beveiligd zijn.
 
Inbraakwerende maatregelen
Om in aanmerking te komen voor financiële verzekeringsvoordelen, moet men de woning zodanig aanpassen dat het voldoet aan de voorwaarden van het Politie Keurmerk Veilig Wonen (PKVW) of de voorwaarden die bij BORG-certificering horen. De voorwaarden van deze certificeringen lopen uiteen bij verschillende verzekeraars, waarbij het mogelijk is dat verzekeraars afzonderlijke, danwel aanvullende voorwaarden stellen aan korting.
 
Best belonenden verzekeraars
Kortingen op de inboedelverzekering lopen uiteen van vijf tot twintig procent. De meeste onderzochte verzekeraars bieden tien procent korting. Daarnaast bieden zeven verzekeraars een korting van vijftien procent aan. ABN AMRO, Bruns ten Brink en Delta Lloyd bieden het hoogste kortingspercentage (twintig procent) aan consumenten die inbraakwerende maatregelen hebben genomen. Bekijk meer resultaten, inclusief grafische weergave op de informatiepagina van het I.I.C..
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 ICT’er werkt liever voor ICT-bedrijf
 Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
 Grote kloof tussen digitale strategieën en digitale performance
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Noodkreet om groei schadelast bij diefstal nieuwe auto's
 Aantal woninginbraken in Nederland neemt af
 Nederlanders onderschatten impact preventie
 Promotie: De precontractuele mededelingsplicht van de verzekeringnemer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Toyota Camry (1) 
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen? (1) 
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie (1) 
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
top10
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Vraag naar e-health experts stijgt explosief
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
meer top 10