zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie hindernissen bij klantgedrevenheid

2 maart 2004 - Van de Fortune top-100 bedrijven claimt 80 procent 'klantgedreven' te werk te gaan. Diezelfde klant kan dagelijks beoordelen of dit allemaal holle retoriek is of waarheid. Om daarna met de voeten te stemmen.

Interne hindernissen zorgen dat bedrijven, hoe zeer ze dat ook wensen, minder klantgedreven zijn dan ze zouden willen. Daarover bericht het magazine Marketing Management.



1. Verkokering
Veel afdelingen of units opereren relatief zelfstandig, zonder onderling overleg.

2. Marktsegmentering werkt in de praktijk niet
Op papier zijn marktsegmenten met enige speurwerk te onderscheiden. Maar zijn deze segmenten ook apart te benaderen? Hebben ze overeenkomsten qua mediagedrag? En: voegen de segmenten wel voldoende waarde toe?

3. Afrekenen op omzet en marktaandeel
Dit zijn korte termijndoelstellingen. Het gaat er ook om in hoeverre marketingactiviteiten waarde toevoegen voor de klant. Dat is vaak lastiger te bepalen dan de omzet, en wordt daarom ten onrechte onder het tapijt geschoven.

Attitude
Bij voorkeur heeft een bedrijf een aparte marketingfunctie met een eindverantwoordelijke in de Raad van Bestuur. Maar dat alleen is niet genoeg: het moet uiteindelijk een breed gedagen attitude zijn.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10