zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zes tips om uw charisma te ontwikkelen

1 maart 2004 - Moet u knap zijn om charisma te kunnen hebben? Nee! En nog beter nieuws: u kunt uw eigen charisma positief beïnvloeden. Dat stelt Michel Hoetmer op de website van SalesQuest.

De Duitse socioloog Max Weber beschouwde charisma als een eigenschap van iemand die maakt dat anderen aan hem of haar buitengewone kenmerken toeschrijven.



Tips
Uit allerlei studies komen diverse factoren naar voren die belangrijk zijn voor een charismatische uitstraling.

1. Zet de omstandigheden naar uw hand
Winston Churchill was een wat onzekere, alcoholische man, maar schitterde als hij zijn bevlogen toespraken hield.

2. Een duidelijke visie doet wonderen
Met een visie vertelt u welke kant het op moet gaan. Keep It Short and Simple (KISS).

3. Creëer een wij-gevoel
Michael Dell schudde bij een bezoek aan de Nederlandse vestiging alle medewerkers persoonlijk de hand. En liet daarmee aan iedereen merken: je bent bijzonder.

4. Communiceer overtuigend
Volgens de Amerikaanse psycholoog Richard Bord draait het hierbij om simpel taalgebruik. Actiewoorden kunnen u goede diensten bewijzen.

5. Wees aantrekkelijk
Aantrekkelijkheid is geen garantie voor een goede uitstraling. Maar het helpt wel. Zorg er dus voor dat u zich goed kleedt en er gezond uitziet. Het helpt ook als mensen u zien als een deskundige op een bepaald gebied.

6. Wees 'echt'
De meeste mensen vallen al snel door de mand als ze een houding aannemen die niet bij ze past.

Artikel
Klik hier om het hele artikel op SalesQuest.nl te lezen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10