zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Betere samenwerking marketing en sales bovenaan wensenlijst

14 juni 2017 - Bovenaan de wensenlijst van de verantwoordelijken voor marketing, sales of PR staat een betere samenwerking tussen sales en marketing. Een sterkere positionering staat op twee.

De top drie wordt afgesloten met een gedeelde derde plek voor meer kwalitatieve leads en meer naamsbekendheid. Dit blijkt uit onderzoek van Marcommit onder 367 verantwoordelijken voor marketing, sales of PR.



IT-branche meest uitgesproken
Kijkend naar de marketingbehoeftes binnen diverse branches, blijken deze uiteen te lopen. In de IT-branche zijn de verantwoordelijken voor marketing, sales of PR het meest uitgesproken van alle branches. Zo heeft 50 procent de meeste behoefte aan kwalitatieve leads, gevolgd door 30 procent die graag een grotere naamsbekendheid wil.
Uit het onderzoek blijkt verder dat de behoefte om de samenwerking tussen marketing en sales te verbeteren het grootst is bij B2C-bedrijven. Bij B2B-bedrijven staan meer kwalitatieve leads bovenaan de wensenlijst op marketingvlak.

Relevante kennis
Eline Visser, managing director van Marcommit: "Het is goed om te zien dat een betere samenwerking tussen marketing en sales hoog op de wensenlijst staat. De kennis die sales heeft kan marketing heel goed helpen om al vroeg in de buyer journey relevant te zijn. Helaas wordt deze kennis lang niet altijd benut. Juist nu er zo veel content op klanten afkomt, is relevantie essentieel. Wij zien dat inbound marketing een mooie aanjager is voor een betere relatie tussen sales en marketing. En belangrijker nog, organisaties in staat stelt om verbinding te maken en een relatie op te bouwen met de klant. En dat is waar zowel sales als marketing voor warmlopen."

Het whitepaper ‘Meetbaar marketingsucces met engagement hacking’ biedt meer inzicht in de rol van inbound marketing bij het versterken en uitbreiden van relaties.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kennisontwikkeling IT’ers blijft achter door werkdruk
 VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen
 Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Merken begrijpen klanten beter door integratie sales, marketing en customerservice
 Waarom is Consultative Selling zo inspirerend?
 Leads lekken weg door kloof tussen marketing en sales
 Weinig raakvlakken tussen salesmanagers en marketeers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
reacties
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten  (2) 
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen (1) 
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro (1) 
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
Gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer staat vooruitgang in de weg (3) 
Rente omhoog, lenen wordt duurder (1) 
top10
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen
Werkzoekenden geloven in meerwaarde van video bij solliciteren
Hoe werkt dat eigenlijk, het structureren van ongestructureerde data?
Ontslagen? Liever een baan dichtbij dan hoger loon
Tips om uw kantoortuin optimaal te benutten
Shell meest favoriete werkgever in 2018
Pensioenfondsen maken goede start in 2019
Banken hebben online gegevenstransport onvoldoende beveiligd
De belangrijkste technologietrends voor 2019
meer top 10