zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Amerikaanse senioren 'smeken' om advertenties

26 februari 2004 - Opmerkelijk: De Amerikaanse ouderenorganisatie AARP voert campagne om de reclamewereld en het adverterend bedrijfsleven op te roepen meer aandacht te besteden aan vijftigplussers. Deze groep heeft jaarlijks 400 miljard dollar te besteden en groeit ieder jaar met 4 miljoen.

Adverteerders zijn echter terughoudend in hun reclame-uitingen naar ouderen toe omdat ouderen merkvast zouden zijn en zoveel tv kijken dat zij reclameboodschappen toch wel zien.



Mobieltje van de ANBO
De campagne die AARP voert om hier verandering in te brengen is deels eigenbelang. AARP wil met de campagne adverteerders vinden voor haar tijdschrift AARP Magazine met een oplage van 22 miljoen. Ook in Nederland wordt de roep om ouderenmarketing groter. De grootste ouderenbond van Nederland ANBO wacht niet op marketeers om de markt te ontdekken maar komt zelf met producten speciaal voor ouderen zoals de ANBOfoon, een mobieltje voor senioren.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10