zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten zijn net dieren

24 februari 2004 - Het is eindelijk bewezen: consumenten zijn niets meer of minder dan dieren die op hun instinct af gaan. Zintuigelijke reacties spelen een veel grotere rol in aankoopbeslissingen dan rationele overwegingen.

Daarom is het voor een marketeer meer van belang te weten wat er in het lichaam van de potentiële klant gebeurt dan wat er in zijn hoofd omgaat.



Biofeedback
Biofeedback blijkt dan ook een uitstekende marketingtool: het 'leest' als het ware de reacties van het lichaam op een reclame-uiting en het werkt bovendien veel sneller dan methoden die gebaseerd zijn op verbale uitingen van de consument. Met behulp van minisensoren kan bijvoorbeeld direct de activititeit van de zweetklieren worden gemeten of de werking van de spieren waarmee we glimlachen of fronsen.

Emotionele behoeften
De uitkomsten van zo'n biofeedback-sessie kunnen vervolgens worden gebruikt om de marketinginspanningen meer in overeenstemming te brengen met de (emotionele) behoeften van de doelgroep.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10