zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Occasions steeds duurder

21 februari 2017 - Occasions in Europa worden steeds duurder door de aanhoudende groeiende vraag naar tweedehandsauto’s. Gemiddeld steeg de Europese prijs van occasions met 7,3 procent.

De prijs van tweedehandsauto’s in Nederland is procentueel gezien het hardst gestegen in 2016 met 9,8 procent. Tegelijkertijd blijft een occasion in Nederland opvallend genoeg wel het meest betaalbaar van Europa, met een gemiddelde prijs van 13.020 euro, tegenover het Europese gemiddelde van 15.894 euro.


Dit blijkt uit het jaarlijkse Europe Report van AutoScout24. Hierin worden vraag en aanbod van occasions in zeven Europese landen met elkaar vergeleken op basis van merk, type, prijs en kleur.

Occasions in Frankrijk het duurst, Nederland meest voordelig
Gemiddeld wordt er in Frankrijk het meeste geld voor een occasion betaald (19.289), dit is 5,2 procent meer dan het jaar ervoor. Ook in Duitsland wordt diep in de buidel getast voor een tweedehandsauto, want gemiddeld betalen de Duitsers 18.309 voor een occasion, een stijging van 5,8 procent ten opzichte van een jaar eerder. Opvallend is dus dat de occasionprijzen in Nederland procentueel gezien het meest zijn gestegen (9,8 procent), maar dat Nederland nog wel het voordeligste occasionland is van Europa.

Nieuw in de ranking: Ford
In het Europe Report kijkt AutoScout24 naar populaire automerken. Dan valt op dat auto’s van Duitse makelij de ranking ook dit jaar blijven aanvoeren: BMW, Mercedes-Benz, Audi en Volkswagen zijn favoriet. Op nummer vijf kunnen we een nieuwkomer verwelkomen: namelijk het van origine Amerikaanse merk Ford.
Jurgen Vugts, Managing Director van AutoScout24.nl: "Duitse merken domineren de Europese ranking, maar als we inzoomen op landen afzonderlijk dan zien we wel een iets ander beeld. Duitse auto’s zijn, zeker in Duitsland, veruit favoriet, maar Fransen kiezen iets vaker voor hun eigen Peugeot of Renault en Italianen blijven toch ook wel gehecht aan hun eigen Fiat."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 6,5 procent meer bedrijfsauto occasions verkocht
 Drie voorspellingen voor de occasionmarkt
 Kleine auto uit A-segment meest geïmporteerd uit Duitsland
 Tweedehands auto populair
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10