zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Digital operational excellence voorwaarde voor de Digital Enterprise

8 februari 2017 - Digital operational excellence is een absolute voorwaarde om als organisatie een optimale klantbeleving te kunnen bieden. De operatie in een organisatie, van processen tot dienstverlening, speelt namelijk een cruciale rol in het maken of breken van een klantervaring.

Dat stelt SPS in haar nieuwste whitepaper ‘De 8 kenmerken van de Digital Enterprise’. Concurrentie op de klantbeleving dwingt organisaties na te denken over andere manieren om waarde toe te voegen voor klanten. Een vereiste hiervoor is het creëren van digital operational excellence.



Vereisten Digital Enterprise
Organisaties die de focus leggen op digital operational excellence, zijn in staat een sublieme klantervaring te leveren en te groeien tot een succesvolle Digital Enterprise. Om hiertoe te komen, dienen zij te voldoen aan acht kenmerken, zo staat beschreven in het whitepaper van SPS. Eén van deze vereisten is het digitaliseren en integreren van de interne en externe processen, zoals inkoop, productie, maar ook verkoop, logistiek en service. Een ander kenmerk is het nemen van beslissingen op basis van analyses uit beschikbare interne en externe data. Agile werken is ook een voorwaarde om tot een Digital Enterprise te komen. Hierdoor is de organisatie in staat snel te reageren op veranderende klantbehoeften. Nog een kenmerk is dat van de CIO of IT-manager wordt verwacht dat hij of zij de rol van ‘business innovator’ op zich neemt en IT-initiatieven aandraagt voor innovatie voor de business.

Verbluffende klantervaring
Linda Verweij, COO bij SPS: "Organisaties die hun concurrenten ver achter zich willen laten, moeten meer dan ooit een unieke en verbluffende klantbeleving bieden. Dit is echter pas mogelijk als de digitale processen met onderliggende IT ongestoord functioneren. Is dat niet gegarandeerd, dan staat u als bedrijf snel 10-0 achter. Organisaties die alle acht kenmerken kunnen afvinken, zijn in staat om businessmodellen te implementeren die een betere Customer Experience realiseren, waarbij digital operational excellence een absolute voorwaarde is."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bijna één op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken
 Pandemie versnelt de digitale transformatie
 Een op de drie medewerkers minder loyaal na eerste coronagolf
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Digital marketing stijgt flink in de marketingmix
 Organisaties remmen eigen digitale transformatie
 Drie tips om speech analytics op de juiste manier te implementeren
 2017: het jaar van customer experience
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: tips voor meer conversie via e-mail
Er is veel waar je aan kunt denken om de conversie van je mailings te verbeteren. En niet onbelangrijk: hoe zet je al deze aspecten zo optimaal mogelijk in. In dit gratis white paper beschrijft Spotler 21 technieken voor beter scorende e-mails. Benieuwd?
Download het white paper
Lees verder
Gebruik van Easy Up tenten tijdens beurzen: zo creëer je een opvallende beursstand!
Juiste telefoon voor zakelijke doeleinden: iPhone imponeert!
reacties
Bijna één op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken  (1) 
76 procent van de studenten werkt door coronacrisis in een andere sector (1) 
Aantal vacatures komt steeds dichter bij pre-coronatijdperk (1) 
Analytics is de bewezen grote winnaar (1) 
Hamsterschaamte: Nederlander ontkent te hamsteren tijdens coronacrisis (1) 
Ik heb genoeg van negatieve medewerkers. Wat nu? (2) 
Coronacrisis zorgt voor extra aandacht gezondheid werknemers  (1) 
top10
Vrouwelijk HR-professional voelt zich vertrouwenspersoon, man voelt zich coach
Helft thuiswerkers vol lof over optreden HR tijdens lockdown
Drie gouden regels voor e-mailmarketing in het nieuwe normaal
Sterke toename aanvallen met nieuwe Valak-malware
Nationaal Thuiswerkonderzoek: veiligheid en privacy in gedrang
Eén op de vijf werkende Nederlanders ziet inkomen dalen door coronacrisis
Aantal zorgvacatures terug op niveau pre-coronacrisis
Betere bedrijfsresultaten? Begin bij uw cultuur
Kwaadaardige corona trackers zijn in opmars
Bijna één op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken
meer top 10