zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De bril wordt het belangrijkste modeaccessoire

25 januari 2017 - Designers richten zich steeds meer op brillen als focuspunt van hun designs. Een trend die heel duidelijk zichtbaar was tijdens het eerste grote mode-event van het jaar: de Fashion Week Berlijn, die van 17 tot en met 20 januari plaatsvond.  

Van een retrotouch tot karakteristiek statement; brillen zijn in 2017 essentieel onderdeel van het modebeeld. Resultaten van een breed uitgevoerd onderzoek van Edel-Optics bevestigen dit. In dit onderzoek lieten toonaangevende designers en mode-experts zich uit over dit thema.


Hun mening? Accessoires worden een steeds belangrijker focuspunt van ontwerpen. Tassen, sieraden, riemen, schoenen en vooral brillen worden niet als optionele 'extra' gezien, maar zijn vaak de highlight van designs.  

Brillendesign steeds waardevoller 
Dat weet ook de Berlijnse designer Michael Sontag. De 37-jarige ziet brillen als 'een accessoire die geen leeftijds- en typegrenzen kent'.
De Poolse designer Mateusz Puklo kan zich zijn project zonder bril niet eens voorstellen. "Ik gebruik een bril om mijn designs dynamiek en kracht te geven," zegt Puklo. "Brillen kunnen een deel van het ontwerp zijn of een uitgangspunt ervan."

Nooit eerder zoveel diversiteit in vormen van brillen 
De toenemende waarde van de bril als accessoire zorgt ervoor dat er een steeds grotere verscheidenheid in modellen ontstaat en door de consument gewenst wordt. Hoofdtrends zijn supergrote, zogenaamde 'oversized brillen'; ronde vormen; retromodellen, zoals cateyes; fijne en minimalistische monturen. Zo ook de zogenaamde 'double frames', die zich kenmerken door een dubbele neusbrug.  

Voetbalster als brillendesigner 
Een van de meest prominente designers van double frames is wereldkampioen voetbal Jérôme Boateng. De teamgenoot van Arjen Robben bij Bayern München staat bekend als stijlicoon. In 2016 bracht hij zijn eigen collectie, JB, op de markt. "De bril behoort voor mij tot de meest belangrijke accessoires. Hij maakt een outfit af en geeft hem een karakteristieke look," zegt Boateng.
Ook de in het kader van het onderzoek uitgevoerde enquête onder Europese modestudenten bevestigt de trend. 69 procent van de ondervraagden zien de waarde van brillen stijgen of op z'n minst gelijk blijven.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
 VCP: ontzie expats bij omstreden belastingmaatregel
 Vier best practices voor een transformatie van finance
 

Gerelateerde nieuwsitems

  'Winterjas is fashion-statement'
 Mannen geven online meer uit aan fashion, vrouwen minder
 Design-gedreven bedrijven presteren beter dan concurrenten
 Vrouwenkleding goede voorspeller van de economie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
meer top 10
vacatures
meer vacatures