zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meer sollicitaties via mobiel in 2017

28 december 2016 - Monsterboard verwacht dat solliciteren via mobiele apparaten toeneemt in 2017. Millennials vormen over een paar jaar het grootste deel van de werkende beroepsbevolking en zij verwachten dat zij alles via hun mobiel kunnen regelen.

Dit vraagt om belangrijke aanpassingen in branding en werving door werkgevers. Millennials doen steeds meer op hun mobiele telefoon; van bankieren en shoppen tot aan daten en zelfs solliciteren. Als een bedrijf hier nog niet voldoende op inspeelt, loopt het het risico dat het talent misloopt.



Recruiters worden recruitment marketeers
Werkzoekenden van nu willen veel meer zien dan alleen een vacature. 75 procent van de werkzoekenden doet gedegen onderzoek voordat ze solliciteren en meer dan 70 procent van deze groep besteedt zelfs minimaal een uur aan het zoeken naar informatie voordat ze overgaan tot solliciteren. Kandidaten willen voordat ze solliciteren meer te weten komen over een bedrijf, de bedrijfscultuur, de waarden, de visie en de carrièremogelijkheden. Gian Zandonà, Managing director Monsterboard: "Het is voor werkgevers daarom van groot belang dat zij zichzelf online goed presenteren en dat kandidaten meteen kunnen zien wat u als werkgever te bieden hebt. U moet meebewegen met de markt waarin mobiel verkeer steeds meer de norm wordt, uw werken bij-site optimaliseren voor mobiel en zichtbaar zijn op de platforms die uw doelgroep dagelijks bezoekt. Zonder gedoe solliciteren via mobiel is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen niet direct weer afhaken."
 
Belangrijke trends in recruitment in 2017
 
  • Millennial generatie dwingt werkgever om nog meer van zichzelf te laten zien online
  • Mobiel solliciteren wordt makkelijker en gangbaarder voor kandidaten en werkgevers
  • Employer branding wordt onmisbaar onderdeel van de recruitmentstrategie
  • Programmatic advertising verovert de recruitment markt  en helpt werkgevers om talent te bereiken waar het zich ook maar bevindt.
  • De rol van de recruiter verschuift steeds meer naar die van recruitment marketeer
  •  
    Mobile first voor millennials
    Uit cijfers van Monsterboard blijkt dat 41,5 procentvan het website verkeer komt van mobiele apparaten. "Gemiddeld checken we 150 keer per dag onze mobiele telefoon, maar tot nu toe blijft het aantal sollicitaties via mobiel nog achter op sollicitaties via desktop of laptop. Werkgevers die kandidaten bereiken daar waar ze hun online leven zich afspeelt en barrières om mobiel te solliciteren wegnemen, gaan het verschilmaken. Een trend die u als werkgever alleen maar kunt omarmen om op te vallen bij de millennial generatie en ze voor u te winnen. Zo verschuift de rol van de recruiter steeds meer naar die van een recruitment marketeer," aldus Zandonà.
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
     Verwacht tekort IT-skills twintig procent gedaald
     Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Mkb’er ziet sollicitatiegesprek als date
     Ingewikkelde sollicitatieprocedure verjaagt werkzoekende
     Solliciteren 2. 0
     Werkzoekende solliciteert graag via mobiel device
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    reacties
    E-mail marketing in tien stappen (1) 
    Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
    Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
    Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
    Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
    Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
    De voor- en nadelen van de powernap op het werk (6) 
    top10
    Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
    Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt
    Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
    Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
    Vijf culturele uitdagingen op het gebied van digitale transformatie
    Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
    'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
    Arbeidsmigranten van grote economische waarde voor Nederland
    Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
    5G op stoom en cellulaire IoT-implementaties opgevoerd
    meer top 10
    vacatures
    meer vacatures