zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meer sollicitaties via mobiel in 2017

28 december 2016 - Monsterboard verwacht dat solliciteren via mobiele apparaten toeneemt in 2017. Millennials vormen over een paar jaar het grootste deel van de werkende beroepsbevolking en zij verwachten dat zij alles via hun mobiel kunnen regelen.

Dit vraagt om belangrijke aanpassingen in branding en werving door werkgevers. Millennials doen steeds meer op hun mobiele telefoon; van bankieren en shoppen tot aan daten en zelfs solliciteren. Als een bedrijf hier nog niet voldoende op inspeelt, loopt het het risico dat het talent misloopt.



Recruiters worden recruitment marketeers
Werkzoekenden van nu willen veel meer zien dan alleen een vacature. 75 procent van de werkzoekenden doet gedegen onderzoek voordat ze solliciteren en meer dan 70 procent van deze groep besteedt zelfs minimaal een uur aan het zoeken naar informatie voordat ze overgaan tot solliciteren. Kandidaten willen voordat ze solliciteren meer te weten komen over een bedrijf, de bedrijfscultuur, de waarden, de visie en de carrièremogelijkheden. Gian Zandonà, Managing director Monsterboard: "Het is voor werkgevers daarom van groot belang dat zij zichzelf online goed presenteren en dat kandidaten meteen kunnen zien wat u als werkgever te bieden hebt. U moet meebewegen met de markt waarin mobiel verkeer steeds meer de norm wordt, uw werken bij-site optimaliseren voor mobiel en zichtbaar zijn op de platforms die uw doelgroep dagelijks bezoekt. Zonder gedoe solliciteren via mobiel is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen niet direct weer afhaken."
 
Belangrijke trends in recruitment in 2017
 
  • Millennial generatie dwingt werkgever om nog meer van zichzelf te laten zien online
  • Mobiel solliciteren wordt makkelijker en gangbaarder voor kandidaten en werkgevers
  • Employer branding wordt onmisbaar onderdeel van de recruitmentstrategie
  • Programmatic advertising verovert de recruitment markt  en helpt werkgevers om talent te bereiken waar het zich ook maar bevindt.
  • De rol van de recruiter verschuift steeds meer naar die van recruitment marketeer
  •  
    Mobile first voor millennials
    Uit cijfers van Monsterboard blijkt dat 41,5 procentvan het website verkeer komt van mobiele apparaten. "Gemiddeld checken we 150 keer per dag onze mobiele telefoon, maar tot nu toe blijft het aantal sollicitaties via mobiel nog achter op sollicitaties via desktop of laptop. Werkgevers die kandidaten bereiken daar waar ze hun online leven zich afspeelt en barrières om mobiel te solliciteren wegnemen, gaan het verschilmaken. Een trend die u als werkgever alleen maar kunt omarmen om op te vallen bij de millennial generatie en ze voor u te winnen. Zo verschuift de rol van de recruiter steeds meer naar die van een recruitment marketeer," aldus Zandonà.
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Mkb’er ziet sollicitatiegesprek als date
     Ingewikkelde sollicitatieprocedure verjaagt werkzoekende
     Solliciteren 2. 0
     Werkzoekende solliciteert graag via mobiel device
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10