zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven adverteren meer op internet

25 januari 2004 - De reclame-inkomsten van de belangrijkste Nederlandse sites kwamen in de eerste drie kwartalen van 2003 uit op 27,1 miljoen euro, een stijging van bijna 20 procent ten opzichte dezelfde periode in 2002. De cijfers zijn afkomstig van IAB Nederland, dat met zijn twaalf grootste exploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen in kaart heeft gebracht.

Deze twaalf partijen (MSN, Adlink (o.a. Managersonline.nl), IP, Tiscali, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, Ilse, Wegener Multimedia en IDG) vertegenwoordigen de omzet van ruim tweehonderd websites in Nederland



Banners
Het meeste geld wordt nog altijd binnengehaald via banners en skyscrapers: 53 procent. Advertorials zijn goed voor 18 procent, pop-ups, rich media en beeldvullende interstitials voor 14 procent en sponsoring voor 12 procent. Het adverteren via e-mail is marginaal: 1 procent. Hier is echter volgens IAB sprake van een vertekend beeld omdat enkele e-mailpartijen nog geen data aanleveren. Hetzelfde geldt voor zoekmachines, met name Google.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10