zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Toys for boys steeds vaker ook toys for girls

22 januari 2004 - Samsung introduceerde onlangs in Nederland de 'ladyphone', een mobiele telefoon speciaal voor vrouwen. Een van de features: het beeldschermpje kan met één druk op de knop worden omgezet in een make-up spiegeltje.

Een goede zet, zo lijkt het want traditionele mannenspeeltjes, zoals stereoset, dvd-speler of televisie, worden steeds vaker door vrouwen gekocht.



Geen aandacht voor vrouwen
Van de 96 miljard dollar die in 2003 in de VS aan dergelijke `toys for boys` werd besteed, gaven vrouwen er 55 miljard uit. Dit blijkt uit cijfers van de brancheorganisatie Consumer Electronics Association (CEA), na onderzoek onder 1.200 consumenten. Toch speelt de industrie maar weinig in op de vrouwelijke klant. Slechts 1 procent van de ondervraagde vrouwen meent dat fabrikanten aan hen denken wanneer ze producten maken en dat terwijl vrouwen invloed hebben op driekwart van de aankopen.

Sony
Zegsman Niels Broekhof van Sony Nederland herkent de trend dat vrouwen vaker `mannelijke` gadgets aanschaffen. De man kijkt naar de technische mogelijkheden, de vrouw beoordeelt of de vormgeving goed is en of het in het interieur past. Toch richt Sony zich nog steeds nadrukkelijk op de man in reclame-uitingen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10