zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven besteden een kwart meer aan reclame

13 januari 2004 - Het Nederlandse bedrijfsleven heeft het afgelopen jaar 23 procent meer uitgegeven aan reclame. De bedrijven gaven samen ruim 4,2 miljard euro uit aan reclame-uitingen, tegenover 3,4 miljard euro in 2002.

Dat blijkt uit onderzoek door de bureaus BBC De Media en de Reclame Bank, in opdracht van het blad MarketingTribune. Vooral op de televisie werd meer geld aan reclame besteed, leerde het onderzoek maandag. Daar namen de inkomsten bijna een kwart toe tot 1,9 miljard euro, waardoor het medium koploper blijft als het om reclamegelden gaat.



Radiozenders
Radiozenders kregen afgelopen jaar 18 procent meer binnen uit reclame-inkomsten, terwijl de kranten een plus van 13 procent noteerden. De dagbladen hebben in de tweede helft van het jaar baat gehad bij de prijzenoorlog die supermarkten voeren. Veel supermarktketens kochten hele pagina's voor advertenties om de consument warm te maken voor aanbiedingen. Ook andere grote adverteerders kozen afgelopen jaar vaker voor de dagbladen.

Unilever Bestfoods
Unilever Bestfoods bleef in 2003 de belangrijkste adverteerder. Het concern besteedde 83,4 miljoen euro aan reclame. De Amerikaanse concurrent Procter & Gamble stond op nummer twee, met 80 miljoen euro aan uitgaven. KPN nam de derde plek in op het lijstje met topadverteerders.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10