zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Japan: het land van gekke innovaties

5 januari 2004 - In geen ander land worden zulke 'gekke' innovaties bedacht als in Japan. Een greep: nylonkousen uit een spuitbus, smeerkaas met aardbei- of sinaaasappelsmaak, frisdrankblikjes in de vorm van een flesje.

Japan is allang niet meer de 'copycat' (op goedkope wijze Westerse vindingen namaken), die het jarelang was.



Succes in het westen
Niet zelden worden Japanse vindingen ook succesvol in het westen, zoals Red Bull en Yakult, de tongborstel (waarmee je past écht een frisse adem krijgt) en make-up voor baby's. En herinnert u zich de Tamagotchi nog, de electronische surrogaatbaby ter grootte van een stopwatch? Maar dat is veelal niet aan de Japanners zelf te danken. Die richten vooral op de eigen markt. Het zijn de Amerikanen die ervoor zorgen dat de panties uit de spuitbus en de aardbeiensmeerkaas ook onze kant op komen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10