zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Lager opgeleiden willen wél scholing volgen

7 juli 2016 -  In opdracht van STOOF (Stichting Opleiding & Ontwikkeling Flexbranche) onderzocht Panteia in 2014 onder een groep van 622 uitzendkrachten wat de reden is waarom zij wel of geen opleiding volgen. Opvallend is dat 80 procent van deze uitzendkrachten zegt geen opleiding te volgen, maar 60 procent zegt dat wel te willen en 30 procent misschien.

  



64 procent zegt ze een opleiding zouden volgen als ze daar financieel bij geholpen zouden worden en een groot percentage zegt begeleiding en stimulans nodig te hebben. 62 procent zegt dat het gebrek aan geld echt een belemmering is, tijdsinvestering is veel minder een belemmering.

Leren in de praktijk
De ondervraagde uitzendkrachten werken voornamelijk in de productie en in de logistiek en 75 procent zegt door de uitzendformule meer kans op werk te hebben. 90 procent zegt veel te leren in de praktijk en 47 procent denkt daardoor ook meer kans te hebben op werk. 62 procent denkt door het volgens van een cursus of training nog meer kans te hebben op een baan. 42 procent denkt dat meer beroeps- en functiegerichte scholing nodig is om aan het werk te blijven. 60 procent denkt dat ze door scholing meer kans op werk hebben.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiënt datacenter
 ‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kloof scholing op het werk tussen laag- en hoogopgeleiden groeit
 Wettelijk scholingsrecht wordt door 85 procent van OR's onderbenut
 Schaduwkanten flexibilisering regelen in een code of cao
 Actieve uitzendkracht pakt eerder scholingskansen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Stap uit de sprookjeswereld en stop het (digitale) zwart-wit-denken
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
meer top 10