zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument wil er op los spenderen, maar verwacht wel verantwoord ondernemerschap

23 december 2003 - De consument kenmerkt zich door grote hypocrisie: enerzijds wil hij gemak en luxe, anderzijds verwacht hij van ondernemingen dat ze duurzaamheid en verantwoord ondernemerschap hoog in het vaandel hebben.

Maar de klant is koning, nietwaar?



Tegenstrijdigheden
McCann-Erickson liet een onderzoek doen onder jonge consumenten uit 28 landen. Een groot deel van de jongeren valt in de categorie 'hedonistische idealisten'. Ze willen graag van het leven genieten en zichzelf met luxe omringen, en ze houden van gemak. Tegelijkertijd maken ze zich zorgen over hun leefomgeving. Een levenshouding dus met de nodige innerlijke tegenstrijdigheden. Maar voor bedrijven is het realiteit: zij moeten rekening houden met het verwachtingspatroon van de consument. En die legt de lat aardig hoog.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10