zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier kritische succesfactoren van loyaliteitsprogramma's

23 december 2003 - In recent onderzoek van Dunck Loyalty wijzen marketeers de vier meest kritische succesfactoren voor loyaliteitsprogramma's aan. Het onderzoek werd uitgevoerd in vijf branches: retail, automotive, financiële dienstverlening, uitgeverijen en FMCG.

De meest bepalende succesfactoren zijn:



1. Structurele monitoring van effecten
Vooraf duidelijke doelen stellen en deze continu meten.

2. Afstemming van elementen op doelgroep
Vaak wordt in loyaliteitsprogramma's het product of aanbod centraal gesteld. Beter is echter voorkeuren en interesses van de doelgroep als uitgangspunt te nemen.

3. Onderscheidend vermogen
De klantenkaart is niet meer onderscheidend en werkt dus niet. Originaliteit is cruciaal.

4. Juiste inzet van communicatiemiddelen
In de retail zijn gesprekken en point-of-sale middelen effectief. Voor een computerfabrikant kan internet een goed medium zijn.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10