zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Branche-overschrijdende zorgen over dataprivacy en online veiligheid

4 mei 2016 - Een grote meerderheid van de middelgrote en grote financiële instellingen, overheidsorganisaties en IT-bedrijven maakt zich zorgen over een datalek of cyberaanval. Dit blijkt uit een inventarisatie naar dataprivacy en online veiligheid, gehouden onder IT-beslissers en uitgevoerd door Interxion
 

Niet alleen bij consumenten, maar ook bij bedrijven staat dataprivacy hoog op de agenda. Met de in opkomst zijnde veranderingen op het gebied van dataprivacy-wetgeving en de toenemende verplaatsing van gegevens naar de cloud in het achterhoofd, heeft Interxion een rondgang gemaakt bij een aantal IT-beslissers van een grote verscheidenheid aan bedrijven en organisaties.


Van de ondervraagde personen zegt 98 procent naar hun mening enigszins of grotendeels op de hoogte te zijn van de meest actuele dataprivacy-wet- en regelgeving.

Cyberaanval
De grootste uitdaging op het gebied van beveiliging ligt volgens bijna de helft van de respondenten (47 procent) bij het groeiend aantal verbonden devices (het Internet of Things) en de enorme hoeveelheid data die dit oplevert.
Ook zijn de respondenten gevraagd hoe groot ze de kans inschatten dat hun organisatie in de nabije toekomst door een datalek of cyberaanval wordt getroffen. Maar liefst 69 procent acht de kans hierop groot of heel groot.
De ondervraagden zijn verdeeld over de keuze voor de locatie van hun bedrijfs- en klantgegevens. Eén op de tien geeft aan te kiezen voor een onafhankelijk datacenter, vijftien procent kiest voor een private cloud, en achttien procent voor een publieke. Het populairst is een eigen datacenter, met 28 procent van de ondervraagden. Een even grote groep maakt gebruik van een combinatie van de voorgaande opties, het zogenaamde hybride model. Het overige percentiel geeft aan niet te weten waar de gegevens van hun klanten staan.
Voor de keuze van een geschikt datacenter weegt voor 65 procent van de ondervraagden mee of dit datacenter zich in Nederland bevindt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Transparantie over dataprivacy leidt tot meer vertrouwen
 Privacy is serieus risico voor Nederlands bedrijfsleven
 Tips om te voldoen aan de wet met uw cloudsystemen
 60 procent van de bedrijven bezuinigt op bescherming vertrouwelijke informatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10