zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Duurzaam ondernemen komt niet van de grond

14 december 2003 - In een onderzoek van Twynstra Gudde en de Universeit van Nijmegen onder twaalf gerenommerde bedrijven, geven acht daarvan toe dat duurzaam ondernemerschap voor hen vooral een manier is om de reputatie op te poetsen.

Het duurzame beleid raakt daardoor slechts enkele onderdelen van het bedrijf. Slechts vier van de twaalf ondernemingen beschouwen duurzaamheid als een nieuwe wijze van ondernemen. Deze bedrijven slagen er wel beter in om het nieuwe beleid in alle lagen van het bedrijf te laten doordringen.



Mens, milieu en samenleving
Duurzaam ondernemen heeft de afgelopen jaren snel aan populariteit gewonnen. De bedrijven streven bij deze aanpak niet alleen naar hoge winst, maar ook naar de verbetering van de omstandigheden voor mens, milieu en samenleving.

Winst
Het najagen van winst blijft wel de centrale doelstelling van een onderneming. Duurzame doelen als een schoner milieu of betere arbeidsomstandigheden staan lager in rang. Geen enkele onderneming wil het nastreven van winst volledig overboord zetten.


Bron: Zibb.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10